103 - Träning

Kommer ni ihåg inlägget när jag tipsade om en träningsdagbok? Tack vare dubbelkorsbandskadade Åsas blogg blev jag tipsad om den HÄR sidan där man kan registrera all sin träning. Det är nog den bästa sidan på länge som jag har blivit medlem på. Man slipper sitta med en penna och skriva ner allt och detta är den perfekta träningsdagboken på internet.

Man får ut en hel del statistik över hur man tränar och det finns massa tips på olika träningsprogram. Sen den 26:e januari, dagen efter operationen har jag lagt ner 5103 minuter (3dagar, 14 timmar och 39 sekunder) på rehabiltiering och styrketräning. 86 träningspass har jag genomgått och 52% av alla dagar har jag tränat. Jag skriver även ner egna tankar och ideér på hur träningen har gått och hur jag kan förbättra den till nästa gång.

Det var på denna sidan jag hittade min utmaning. 200 sit-ups och 100 armhävningar på raken efter 7 veckor. Sit-upsen går riktigt segt medans armhävningarna rullar på. I söndags hade jag hållt på med programmet i 2 veckor och då var det dags för maxtestet. Utifrån resultatet på maxtestet får man se vilken nivå man hamnar på nästkommande vecka. Jag körde slut på mig själv och sen när jag väl skulle kolla vilket schema jag skulle följa härnäst hamnade jag på det hårdaste! Fast jag blev ännu mer förbannad när jag såg att jag hade klarat gränsen till det hårdaste med en enda sit-ups!!! Varför jag!? hahaha.

Jag är postiv till 100 armhävningar men mer skeptisk till 200 sit-ups. Jag hittade ett till förslag på ett träningschema som tyvärr inte var fastställt ännu, 25 stycken chins! Det skulle jag verkligen vilja göra.. frågan är bara när det ska komma ut. Jag får hålla ögonen öppna på denna sidan.





Vill du, precis som jag, ge dig själv en utmaning?

1. Träningsprogram - 100 armhävningar
2. Träningsprogram - 200 sit-ups


Kommentarer
Postat av: emelie

finbeat är verkligen skitbra! speciellt nu under rehaben!

2010-03-23 @ 10:04:00
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: hilal

låter som en underbar sida :D

2010-03-24 @ 00:43:56
URL: http://hilals.blogg.se/
Postat av: hilal

- har blivit det :D



när du gör dina 100 armhävningar delar du in det i tex tio delar, att du gör tio st vilar gör tio st, vilar osv. eller gör du alla i sträck ? :)

2010-03-24 @ 12:00:39
URL: http://hilals.blogg.se/
Postat av: hilal

- hahaha oj, missade det att dom hade färdiga program ;)

2010-03-24 @ 14:35:32
URL: http://hilals.blogg.se/
Postat av: Imponerad!

Hej där!



Jag kom in på denna sida genom en kompis blogg som hade länkat dig, hennes blogg heter erikssonellinor.bloggplatsen.se. Hon är för tillfället skadad i bakre korsbandet. Själv så råkade jag ut för samma sak som dig, främre korsbandsskada. Jag drog det i maj 2008 men spelar idag handboll i elitserien. Det jag vill säga är att jag är väldigt imponerad över ditt engagemang i denna blogg och din rehab,jag önskar dig all lycka och är övertygad om att du kommer komma tillbaka starkare och bättre än innan!



Ha de bra, hälsningar Elsa Pettersson, spelare i IVH Västerås men bosatt i Eskilstuna

2010-03-24 @ 16:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin