68 - Tips till er skadade

När man är skadad känner man sig i princip hopplös och det är något som jag inte klarar av. Jag tycker inte att man ska blockera sina känslor utan man behöver gråta, tömma själen. Något som hjälpte mig innan operationen var att jag hade en träningsdagbok. Jag skrev ner exakt hur jag tränade, hur mitt knä kändes och varje gång var jag tvungen att skriva ner minst en positiv sak. Det behövde inte handla om knäet utan det kan bara vara en vardaglig sak. Nu när jag läser lite i min träningsdagbok från de 3 månaderna innan operationen kunde jag skriva positiva saker som att laget skulle kolla på en elitseriematch till att jag var glad p.g.a min positiva inställning.

Bra med en träningsdagbok är också att man kan se om man har förbättras. På bara några gånger hade jag ökat med mer vikt vid knäövningarna och man märker genom läsningen att man har blivit starkare. Sen tycker jag det är kul att gå tillbaka och minnas, träningsdagboken blev nästan som en liten dagbok. Så ni som är skadade, införskaffa er en träningsdagbok! Precis innan man går och lägger sig efter en hård träningsdag fyller man i lite anteckningar och man kommer i underfund med att man är så jävla bra.


Kommentarer
Postat av: Louise

Det låter jätte skoj att kunna få se en återblick på vad man har skrivit :).

2010-01-30 @ 23:39:25
URL: http://lohii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin