181 - Jävla ångest

Jag: Helvete...jag har ångest inför träningen (skulle tränat för 3 timmar sen). Ska jag skita i det idag?
Bella: Men du gör ju som du vill.
Jag: Mhhmmm..
......
Jag: Men det är ju nu du ska peppa mig?
Bella: AHH, men KÖR DÅ FÖRFAN. UT OCH SPRING MED DIG!!!

Och det gjorde jag.

Jag har ju som sagt ett mål. 5 km på 19 min. Och jag var så tung idag, benen var efter och jag var pissed off. Eftersom det hade jag varit hela dagen, och det kändes som att inget kunde ändra på det. Jag tog med mig mp3:n ut och när den första låten spelades ändrades allt. Det gick bra. Och när jag hade ca 1,5km kvar såg jag på tidtagaruret att jag hade en mycket god marginal. Så jag började springa som en idiot, ruschade de sista 100 meterna, och tiden stannade på 20 min och 42 sek! HAHAHAHA, för helvete. 2 minuter bättre än förra gången. Men jag tror inte att jag slår det med 2 minuter nästa gång, men man kan alltid hoppas. Sjuka människa... puss på mitt knä. För det gör inte något ont!

Fan vad löpningen gjorde min dag. Jag åkte till och med till gymmet sen. Och imorses var jag på spinning och sen körde jag knärehab i hela 90 minuter! Jag vet... jag divar mig. Jag är lite ego och självisk. Men det är precis i de här stunderna som jag har rätt att vara det.

Sen att jag skrev om att jag inte kommer att klara min utmaning var nog lite fel! Jag tränade i söndags också, så idag är jag inne på 6:e dagen. Jag skulle vila imorgon men för att fullfölja min utmaning kanske man ska ta en tur ut i löpspåret? Vad säger ni? Veckans träning har hittills sett ut så HÄR. Bläddra ner lite i kalendern så kommer man till rätt vecka.

Sen måste jag dela med mig av denna bloggen. Den har inget med knän eller sport att göra. Utan bara kärlek. Och av detta inlägget fick jag gåshud från början till slut. Och mina tårar slutar inte.. So fucking beautiful (som det stod i en av kommentarerna).

24 prenumeranter idag också. Lite grymma ni är! Vill du också följa min blogg? Gå in HÄR.


Kommentarer
Postat av: Nene

go go go go Emma! :D Hur har du gjort för att bli så snabb, I want too ;D haha

2010-09-17 @ 13:32:32
URL: http://iqbanan.blogg.se/
Postat av: emelie

haha emma din galning!! helvete vad du löper! haha, jag är typ nöjd med allt under 23 min på 5 km! löpning är inte min grej. :D

2010-09-17 @ 15:23:20
URL: http://whirl.se/korsband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin