170 - Nu börjar det om...

Seriepremiären, 15 sep. Den första matchen. I Nolhagahallen. Och jag kommer inte att vara med. Igen. Jag har redan varit med om det en gång. Förra året, då vi mötte Mölndal HF. Men värst var en månad senare, den 25 oktober. En vecka efter att jag skadade mig på "riktigt". Då mötte vi HK Varberg hemma och jag minns det så väl. Jag satt högst upp på läktaren i mitten. Jag applåderade, hejade och ville göra allt för att få igång tjejerna. Men det kändes falskt (inte mot tjejerna) utan mot mig själv. För jag var förvirrad.. jag visste inte vad som skulle hända. Oh, jävlar vad jag hoppades på att mitt knä var helt. Fast jag visste precis att det inte var det.

Frusterad. Jag är nära handboll hela tiden och just nu gör det mig vansinnig. Förutom på träningarna. För där får jag skjuta lite, klistra lite och springa lite. Idag hade vi träningsmatch mot div 1-laget KFUM Trollhättan, det blev 27-27. Amanda gjorde tre mål. Jag älskar när hon gör mål. För jag blir alltid så taggad då. Jag sa det till henne att när jag kommer ut på planen igen ska jag vråla som en dåre. Och då säger hon att det ska hon också göra, men det vågar hon bara när jag är på planen, haha. Det var en rolig match idag. För alla kämpade. Som dårar.

Jag ser det framför mig. Jag gör ett halvdant mål genom att bollen nuddar målvakten lätt och det är nästan en räddning, men ändå rullar bollen in. Jag springer hem, och inser att det är min första mål för säsongen. Jag känner redan känslan i magen. Och jag älskar att föreställa mig detta. Ett så kallat "tur-mål", men ändå kommer det att betyda mer än hela världen för mig. "OCH EMMA JOHANSSON KVITTERAR TILL 21 LIKA...!!!!". I love, love, love, love. LOVE!

Nu börjar allt om igen. Fast nu är det säsong 2010/2011.


Kommentarer
Postat av: emelie

ja fy fan jag döör!! fattar ingenting?! jag trodde inte det gick så bra på testet så jag hade verkligen ställt in mig på att få träna massor extra och att det inte alls skulle bli nåt spel. hahahahahahaha. galet!!! :D



jaa, det kan jag göra när jag kommer hem från turkiet sen! egentligen inte så avancerat. man satt typ fastspänd i en rymdstol och sparkade allt man hade med benet. sjukt jobbigt!! är det dags för dig snart eller?



2010-09-06 @ 11:04:28
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: emelie

fasen då... får du ont? häääng i emma! det kommer till slut! du har verkligen inte haft någon enkelt resa... fattar du hur underbart det kommer vara sen när du äntligen är framme? jag höll fan på att börja tjuta idag när han sa "ja, nu kan du ju börja gå igång.". gå igång? gå igång som i närkamp? gå igång som i match?! är det någon som skämtar med mig?!?!? fattar fortfarande inte!!



om du får damp när det går bra för mig - fatta rycket du kommer få när du själv står där!! hahaaa, det ser jag verkligen fram mot!! :)

2010-09-06 @ 11:13:55
URL: http://whirl.se/korsband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin