198 - Planer

Över 90 besökare per dag. Hej på er alla, nya som gamla. Det är så mycket som jag vill få ut. Men det senaste har Sara Bergh varit min blogg, via sms. Jag har planer för mig själv, och ni vet redan den största planen! Den senaste veckan har jag varit med på alla handbollsträningarna. Men inga genombrott. Och ni fattar inte hur mycket enerig och kraft jag har inom mig för att utföra det. Jag kommer att skjutas som en kanonkula genom försvaret senare i år.

Det ska stå kuk i min panna varje gång jag går in på planen. Och idag fick jag panik på träningen, för det kändes långsamt. Varje anfall avbröts och det blev inget tempo. Det är inte min grej. Jag har fått lite goa utbrott det senaste genom att skrika: VILL NI IGENOM ELLER? VISA VAD DET ÄR NI VILL!! För jag älskar när man ser att någon verkligen vill igenom försvaret. Sen att man misslyckas är en annan femma. Men man måste vilja. In i skiten, ta smällen, resa sig upp och springa hem. För det kommer att löna sig tillslut. Det är min lilla teori.

Idag fick jag lite nya övningar av Lotte. Två stycken halvtimmesprogram, ska förmodligen testa på ett imorgon. Nästa tid hos Lotte blir inte förrän om 14 dagar, och då ska jag ta upp ett kommande test. Så dessa två veckor måste jag slå på stort. I den sittande benpressen gör jag framsteg varje gång, men när det gäller baksidan är det fortfarande segt. Men explosiviteten börjar komma krypandes. Jag ska allt visa Linus (han som utför testerna)! Att jag kan!

Kanske en videoblogg imorgon? Njaaaa, kanske lite övningar bara. Men nu blir det att smida lite mera planer. För vet ni vad? Jag tror på mig själv så sjukt mycket. Och det är det jag älskar med att jag har blivit skadad. Jag vet vad jag vill. Och imorgon blir det videospinning + core. Det ska vara en positiv dag imorgon. Jag ska bara njuta av att jag kan gå, springa och hoppa. Det är ju det jag har kämpat för, och det ska jag inte ta för givet.

Min syster ska filma min första match. Och erkänn ni längtar efter att få se den? En ny fantastisk Emma. Om det blir 5 minuter eller 40 gör inte så mycket. För jag kommer att sträcka på mig ändå och vinka till alla som trott på mig på läktaren (en del kan dra åt helvete), klappa händer med Elin Vikström, gråta en skvätt och sen duscha efter matchen tillsammans med laget. Puss på det. För ni kommer väl ihåg varför jag startade bloggen? För att orka, vilja och kämpa.


Kommentarer
Postat av: emelie

jag är så jävla glad för din skull! du är så sjukt bra! och OM jag ser fram mot filmen från din först match?! herregud, hade jag inte bott så långt ifrån dig hade jag varit på plats!

2010-11-09 @ 08:48:25
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: airaM

Haha, jaa, nåt positivt ska man ju få ut av att inte kunna spela handboll mer.. =) Men jag hade hellre valt handbollen. Faktiskt. =)

2010-11-09 @ 11:05:24
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg
Postat av: emelie

jaaa, jag kommer gråta!! jag tjöt som en gris efter min comeback! hahaha, tränarna blev livrädda och trodde jag hade ont! men nej snyftade jag: "jag är bara så jävla lycklig!".

2010-11-09 @ 11:08:50
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Sara

Vilken energi du ger mig när jag läser din blogg =) Nu efter allt & allt skit som blev så är jag taggad till 1000 & bara genom att läsa din blogg så orkar jag ta mig igenom mina jobbiga & krävande mobiliseringsövningar jag måste göra innan jag träffar min sjukgymnast på måndag....



När är matchen du skrev om??? Om jag inte har förhinder så hade jag tänkt att komma & kolla på min inspirationskälla =)



Ha de gött & KÄMPA PÅ, för både du & jag vet att VI båda KAN & VILL =)



Kram

2010-11-10 @ 17:17:48
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/
Postat av: Jempa

Oj vad jag bli inspirerad av att kämpa vidare i min korsband- och menisk skada när man läser vilka framsteg du gjort! Du verkar ha en vilja av stål och det känns underbart att veta att det finns fler personer som går igenom samma sak och att man faktiskt kan komma tillbaka inom sin idrott igen!



Nu längtar jag bara till min operation i januari så att jag kan börja resan påväg tillbaka mot fotbollsplanen!



KRAM på dig du underbara människa!

2010-11-10 @ 21:19:29
URL: http://jempaspyssel.blogg.se/
Postat av: Sandra

helvete vad bra du skriver. en riktig inspirationoch idol! jag kommer att heja fram dej alla de minuter du spelar och le bakom kameran. har en massa tankar kring hur filmen kan byggas upp!

2010-11-11 @ 14:25:29
Postat av: Sara

Sv: Okej.... Låter spännande att hon ska filma den =) Hoppas du klarar av ditt styrketest nu så att du får spela match igen.... Hoppas jag kan komma ner & kolla när du är spelklar igen eller komma ner till en av dina träninar för att se dig vara Glad & Lycklig igen....



Sjålv kämpar ja me mina mobiliseringsövninagr efter min akutoperation - men DU, just DU har inspirerat mig så otroligt mycket (har sagt det förut & säger det igen) så jag kommer att kämpa som en dåre på Skövde Rehabcenter där jag kommer att tillbringa stora delar av mina dagar & många av mina timmar för att lyckas att komma tillbaka....



Keep going STRONG =)

2010-11-11 @ 22:28:54
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin