204 - Spinning i mitt hjärta

Spinningen igår var helt fantastiskt. 120 minuter rent pepp. Jag har aldrig kört spinning med de två instruktörerna innan men de fick en att känna sig välkommen. David höll i den första timmen och det var så jävla bra musik, jag ville nästan börja gråta för att jag klarade att stå upp nästan hela tiden. För så bra är jag! Mitt i allt sattes en musikvideo igång på en stor skärm och man kunde inte hålla leendet borta. I slutet av sista timmen sattes låten "Because the night belongs to lovers" igång och det har blivit en favorit efter det. Man blev taggad!

De sista 60 minuter höll Gary i, och han känns mer vetenskaplig. Han pratade om andningen, hur passet skulle läggas upp och hur man skulle cykla på bästa sätt. När det var backe skulle man ha överkroppen nära styret och då flyttades rumpan automatiskt bakåt. Det brände som in i helvete i baksidan och det var perfekt. Jag vill knappt gå av cykeln när passet var slut för instruktörerna fick en att bara vilja mera. Jag älskar sånt!

Han gick fram när det var som jobbigast och pushade mig och Elin. Han sa: Ska inte handbollspelare vara uthålliga? Nu får ni köra hårdare de sista tio! Och det gick. Jag kände inte ens av knäet. Efteråt ursäktade han sig om han varit för på och kört för hårt. Men jag och Elin bara log, och vi sa: MERA SÅNT.

Imorgon ska jag gå upp klockan 06:00. En timme senare öppnar gymmet, och jag hoppas att det inte är så mycket folk där då för jag hade tänkt spela in ett träningspass med förslag på övningar. Men det är väl klart att jag gör det för er, bara ni lovar att testa.

Och imorgon är det handbollsträning igen och jag orkar knappt vänta. Kan den inte bara börja nu? Fick höra av en källa att jag varit grym på träning igår. Och det gjorde hela min vecka!! GRRRRRRRR på mig och alla ni som läser. Vi ska bli bäst, för vi har inget att förlora. Jag vill bli sjukgymnast, personlig tränare och handbollsproffs, hur ska det gå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin