133 - Rehabsalen

Vi har en rehabsal på gymmet. Den har alltid varit tom när jag har varit därinne. Det hade varit grymt om det hade varit fullt med korsbandsskadade där istället! Men där sitter jag själv, på en spinningcykel och idag testade jag på att stå lite. Det blev inte en naturlig rörelse men jag är glad att jag klarade det. Jag stod upp i 10 sek, satt i 10 sek och så vidare. Jag nynnade till Hey, Soul Sister och begav mig vidare ut till gymmet. Jag skulle sätta mig i den sittande benpressen och började med 5kg på varje ben. Fast då helt plöstligt känner jag mig uttittad med den lilla vikten. Det var nära att jag ville gå in i den tomma rehabsalen igen.

Men det gjorde jag inte.. som tur var. För om några månader ska det bara smälla. Jag ska ha lårmuskler igen och jag ska löpa som en idiot. Det är bara jag som kan stoppa mig själv men idag gjorde jag inte det. Jag ville inte krypa undan och gömma mig. Jag bestämde mig för att visa upp mitt svaga ben och därmed kommer både knäet och jag bli starkare. Jag vill ju bara spela handboll igen.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Emma!



Jag följer dig & din resa på vägen & har kommenterat din blogg förut.... Jag är MÄKTA INPONERAD över din resan såhär långt & du inspirera mig otroligt mycket...... Tycker du kämpar på mycket bra & du ger inte upp som skrev i detta inlägg.... Det ger mig mer kraft att oxå vara kvar i gymmet när andra tittar på en med sned blick & man känner deras tanke i ryggen: "Är hon inte starkare än så".... men din styrka & din motivation ger mig mer styrka & motivation till att stanna kvar.... Lycka till med din rehab-träning & jag hoppas att du kommer tillbaka till handbollen.....

Kramar till dig!



PS. Du ger mig styrkan att vilja komma tillbaka oxå fast jag har fått mitt jobbiga besked.....!

2010-05-08 @ 13:37:59
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Det var så lite så..... =) Tycker ABSOLUT att du ska fortsätta att skriva här så att man kan följa din otroliga resa som du gör.... =) Tycke det är roligt med dina gästbloggare oxå =)



Mitt knä har inte blivit bra & snart 1 år efter sista operationen (förhoppningsvis sista) så har jag fått beskedet av min läkare i Halmstad att jag (om jag har tur) bara behöver gör en ny opeartion vart 3:e år, men med otur så kan de bli varje år..... Men att handbollsspel för mig skulle vara rimligt trodde han inte.... Men jag kämpar på med min rehab & inspireras av dig.... =) Kramkram

2010-05-08 @ 23:40:43
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, det är jobbigt & tråkigt med ett sådant beslut...... Men som du säger - ligger bara i så blire bra till slut....Kanske kan få börja med löpningträning till slut istället för handbollen om jag kör på med min rehab & ligger.... Det ser jag fram emot....



Tack för ditt stöd =) Kramkram

2010-05-09 @ 22:31:52
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin