145 - Öppna tankar

Det är ofta så att jag inte vet vad jag ska skriva här i bloggen. Jag öppnar ett "nytt inlägg" och fortsätter surfa runt på nätet. Sen kommer det bara upp något men det gjorde det inte idag. Så jag kommer att börja lite lätt från början:

Jag satt uppe sent en natt i oktober förra året. Jag hade uppe programmet "Word" flera gånger. Jag tänkte skapa en hemlig dagbok för mig själv. Där jag skulle skriva ner vad jag tyckte och tänkte om knäskadan och handbollen. Jag sökte på internet och försökte hitta hemsidor och bloggar som handlade om korsbandsskador. Jag ville veta allt från en korsbandsoperation till hur knäet exakt var uppbyggt. Jag hittade många så kallade "faktasidor" och artiklar i tidningar som skrev negativt om korsbandsskador. Knäet skulle inte bli lika stabilt som förrut, det kunde leda till artos och läkare avrådde från att börja med sin sport igen. Det stod att det var tufft och mycket riktiningsförändringar i just sporten handboll.

Jag grät faktiskt. Klockan började närma sig tre på natten. Jag startade en blogg. En sida som inte ska trycka ner en korsbandsskada, utan här ska den hyllas. Både av mig och kanske dig? Jag hittar gärna ett mail från någon med tankar och ideér i inkorgen. Kanske en gästbloggare?

Det smakar skit ibland och man vill slå sönder väggar. Men visst har man någon gång vunnit en match över ett lag som man inte trodde? Man var nervös, pirrig och en aningen rädd i början. Men efter 60 minuter på planen (i detta fall 6-12 månader, haha) så klarade laget det ihop. Men denna gången är det du som kommer att bli matchvinnare i slutändan ihop med ditt knä. Jag ångrar inte att jag stängde ner Word den natten.

Kontakta mig? [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin