143 - Test och dålig hållning

Det blev inget springande idag. Utan ett test på om jag ska få börja springa, måste missuppfattat Lotte i måndags. Den första övningen skulle jag använda en steppbräda och jogga snabbt upp och ner i 2 minuter. Snabbt byta till nästa övning som jag skulle hoppa i sidled på steppbrädan i 1 minut. Sen blev det jogging i tjockmatta i 2 minuter och sist balansövning 30sek/ben. Dessa fyra övningar skulle jag köra 3 gånger på raken, så min första vila fick jag efter 21 minuter! Så länge har jag aldrig hållt på sen tiden innan operationen, haha. Jag slängde mig bak i tjockmattan och flåsade. Lotte sa att jag klarade det utmärkt och nästa gång är det löpbandet som gäller. Jag fråga henne om jag inte kunde få springa pyttelite idag, men då påpekade hon att om jag får ont i knäet imorgon vet vi inte om det är pga testet eller löpningen. Så det får vänta tills nästa vecka!

De senaste gångerna har hon påpekat att jag har dålig hållning (en så kallad "handbolls-hållning"), axlarna mycket framåtlutade och bröstet nedsänkt. Så medan jag sträckte på mig så tejpade hon min rygg så att den ska hållas rak. Så fort jag böjer mig lite snett så stramar tejpen och vill att jag ska sträcka på mig. Det är vanesak detta och tejpen ska vara på i 4 dagar. Hon bokade även in mig på en föreläsning för ryggen nästa torsdag, tydligen har jag en rygg som en gammal tant, haha. Men lika bra att börja i tid. Svanka lite lätt, bakåt med axlarna och fram med bröstkorgen. Jag ser ju ut som en biff på riktigt! Haha.


Kommentarer
Postat av: emelie

oj, det där testet lät riktigt jobbigt! hoppas knät mår bra idag så det snart blir riktig löpning! :)

2010-06-18 @ 08:58:30
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Broström

Typisk handbollshållning. Kolla in Linnea Torstenson. =) Själv är jag glad att jag var gymnast när jag var liten, så min hållning är klanderfri. =)



Härligt att du får springa snart. Minns den känslan. =) Kram på dej och trevlig helg!

2010-06-18 @ 09:14:47
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin