45 - 3 stycken M9:or

3 personer krigade om en plats på M9 i västgötalaget inför Sverigecupen den 19-21/1-07. Det var jag, Antonia Lagerin (Tibro HK) och Lisa Lannerås (HK Linne). Jag ansåg för liten och klen så jag blev uttagen som V6 inför cupen, hehe. Antonia och Lisa blev dom som skulle representera M9:or ifrån Västergötaland. Dagen innan Sverigecupen går Antonias korsband av. Hon åkte med till Katrineholm ändå och hon försökte spela den första matchen men ett knä i princip. Vilken glöd den tjejen har! Snart har det gått tre år och jag känner hur en äcklig känsla går i genom min kropp.

Nu i dagarna läste jag att Lisa Lannerås har varit på magnetröntgen och främre korsbandet är av, precis som mig och Antonia. Hon berättade för mig att hon bröt en pass i försvaret, sprang på kontring och kände att hon hade en motståndare strax bakom sig. Hon blev stressad och när hon skulle avsluta hoppade hon rakt framåt istället för uppåt. Hon krockar med målvakten, fastnar på något sätt så att knäet vrider sig och där gick korsbandet av. 

Jag har alltid velat ha Antonias hårda skott blandat med Lisas fart. Lisa kan beskrivas som Flubber, hon glider igenom försvaret och lurar en på alla möjliga sätt. När vi har mött varandra har jag fått ha full fokus på henne hela tiden. Jag tittade mer på hur hennes ben rörde sig än hur hon hotade med skottarmen. 

Lisa, du vet att vi ska tillbaka.


 


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har mailat dig! :P

2010-01-06 @ 15:26:24
URL: http://caroline-susanne.blogspot.com
Postat av: Sandra

synd att alla ni har skadat er, men samtidigt visar det hur mycket ni satsar. ni ger inte upp. hoppas att alla kan spela snart igen.

2010-01-06 @ 15:50:58
Postat av: hilal

~ Ja, det är sant :)

Bor du i Alingsås? :D

2010-01-06 @ 15:51:02
URL: http://hilals.blogg.se/
Postat av: hilal

~ Jaha, okej, va kul :D Nää, min pappa har pizzaria där så han jobbar så undra bara (a)

2010-01-06 @ 16:30:16
URL: http://hilals.blogg.se/
Postat av: antonia

nej, har lisas korsband också gått av? :O :(

det är tragiskt att det ska drabba så många :(

2010-01-06 @ 17:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin