62 - Återbesök

Igår kväll kom Jimmi på besök och han hade laddat upp med dumle snacks, magnum classic och cola! Ni kan bara tänka er vilken damp jag fick och det var sjuktgott. Vi satt och pratade om allt i ca två timmar och jag älskar att jag kan vara mig själv med honom. Jimmi hälsade med en puss i pannan från Monica (Jimmis mamma) och en puss på munnen från Annie (Jimmis systerdotter), jag blir så glad av att de tänker på mig. Sen ringde jag Elin och hon sa att hon redan saknade mig på träningen och på gymmet. Du är bäst!

Vid 14-tiden idag åkte jag till NärRehab här i Alingsås på återbesök. Sjukgymnasten skulle kolla hur jag gick, om rörligheten var okej och om jag mådde bra. Jag fick inte min gamla sjukgymnast eftersom hon var sjuk så jag möttes upp av en glad kille vars namn var Henrik. När han skulle ta av bandaget hade jag ingen aning om vad som gömde sig där under. De visade sig vara en tätförsluten binda som ska hjälpa till att hålla bakterier borta från knäet. Jag frågade om han kunde byta den men jag skulle ha den i två veckor till! Han berättade att läkaren inte har sytt igen knäet utan har använt sig av agraffer, det är ser nästan ut som häftklammrar av metall. Tänk att det i princip har häftat igen såret på knäet!

Han tyckte att rörligheten var otroligt bra eftersom han berättade att vissa patienter kan komma i rullstol dagen efter operation och inte har sovit på hela natten. Han gav mig några lätta övningar som jag ska börja med, så som att sträcka, böja och försöka hitta muskeln kring knäet. På en vecka får jag inte gå några längre sträckor utan bara till toaletten och liknande. Men jag kommer att klara det! Jag är bäst!



Kommentarer
Postat av: Louise

Åååååå, det såg läskigt ut först men ändå bra. Men angående det med Åhus. Jag kan lätt komma upp där när dit lag ska spela för att jag har sommarstuga i Kivik som ligger ca en halvtimme där i från :D

2010-01-26 @ 15:40:24
URL: http://lohii.blogg.se/
Postat av: jp

ja! är glad att de gick bra. ärligt så tänkte jag på dig när jag vaknade igår (halv ett,hihi), och gick in o kikade ifall du kommit hem och hur de hade gått.. klart du klarat det! tänk bara vilken lyx du kommer ha den veckan. bli buren överallt! :)

2010-01-26 @ 16:56:26
URL: http://jagvagrarljuga.blogg.se/
Postat av: Louise

Yes :D, [email protected].

Hur brukar det gå för er i Åhus? :D

2010-01-26 @ 17:46:43
URL: http://lohii.blogg.se/
Postat av: päzis

ååh det såg ju smaskens ut emz:) wiee=)

2010-01-26 @ 18:28:55
Postat av: lisa

du är så stark!!

2010-01-26 @ 21:55:58
Postat av: therese strand

jaaa, du är verkligen bäst! Jag är sjukt imponerad av dig Emma och beundrar dig verkligen!

2010-01-27 @ 22:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin