57 - Gamla fysresultat

Utan Elin Vikström hade jag aldrig tagit igenom mig den första tiden nu innan operationen. Vi bestämde att vi skulle träna på gymmet 3ggr/veckan och vissa gånger blev det till och med 4ggr/veckan. Jag pratade med lagets gymtränare Liselott om hon hade märkt det senast året ifall om gymmet verkligen hade gett något. Hon övertygade mig om att det definitivt hade gjort det men jag kunde inte riktigt hålla med förrän jag hittade ett papper. Ett gammalt och skrynkligt papper med alla fysresultaten från Riksläger 1, år 2007. Jag var faktiskt lite nerövs innan jag skulle läsa det för jag kom inte alls ihåg hur stark jag var då. Först och främst hade jag fått en liten kommentar från instruktören på rikslägret där det stod: Bra vilja och attityd, men jobba med fysen!!!! Sen efter att ha läst igenom fysresultaten förstod jag verkligen varför han hade gjort många utropstecken.

Ett av testen var att man skulle maxa och visa hur många dips man kunde göra. Gissa hur många jag gjorde? Jo, jag gjorde 4st som mest!! Då förstår ni verkligen att jag bara bestod av endast skinn och ben. Gymmet ger en mer än vad man tror och det är en riktigt viktig bit i handbollen. Som Rydegård och Bliznac sa till mig på handbollsgymnasiet förra året: Du måste ligga på gym 3-4gg/veckan i minst ett år för att bygga upp din kropp och var inte orolig, handbollen kommer alltid ikapp.


(Elin skrev en text om mig och du vet att jag älskar dig så jäkla mycket!)


Kommentarer
Postat av: Louise

Hejsan gumman.

Jag har kollat runt på din blogg rätt så mycket och jag förstår att du ska operera dig den 25, om jag har fattat det rätt. Jag är en 15 årig tjej som spelar i Lundagård. Vi är bäst i Skåne och tre i Sverige och jag kom till och med i Skånelaget men kunde inte spela i Sverigecupen för att mitt korsband är också helt av. I torsdag så träffade jag min läkare och berättade exakt allt. Hur man gjorde, biverkningar och smärta m.m. Jag är jätte rädd! Jag har alltid haft en fubbi för sprutor men jag har lärt mig att komma över det för att jag har tagit så många sprutor så att jag har vant mig (tror jag) :). Och så kommer detta. Det värsta så skulle kunna hända mig. Men jag är bestämd och ingen/inget kommer kunna ta handbollen ifrån mig. Inte om man siktar på elitnivå. och jag skulle gärna vilja att du berättar hur det kändes efter operationen när du vaknade. Vad som hände med ditt knä och hur du kan ställa in dig på operation?



Tacksam för att du svarar.



P.S. du vekar vara en helgo tjej. Hoppas vi ses på planen längre fram.



PUSS <3.

2010-01-23 @ 10:13:29
URL: http://lohii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin