47 - Jag är stolt

"Detta är tufft, ansträngade och det krävs mycket engagemang ifrån dig. Många tror att det kan komma tillbaka efter ett halvår, men så lätt är det inte. Detta tar lång tid och jag vill att du förbereder dig på det". /Lotte, SportRehab.

Idag anlände jag till Göteborg klockan 08.40 för att träffa min nya sjukgymnast på SportRehab precis bredvid centralstationen. Jag möttes av en äldre kvinna som hette Lotte, hon gav mig ett rejält handslag och leende. Jag fick börja med att berätta min historia enda från augusti till idag. Jag tyckte om henne direkt eftersom hon gjorde det klart för mig att detta är skitjobbigt och ingen lätt sak att ta sig igenom. Jag blev aldrig rädd eftersom jag vet att det är så här det ligger till. Efter att ha berättat alla tråkigheter log hon sa att vi kommer att träffas många gånger framöver och att hon kommer alltid att finnas där för mig. Det kändes så konstigt att en människa kunde säga så efter att ha bara känt henne i 15 minuter. Tänk vilka bra sjukgymnaster det finns!

Hon undersökte rörligheten i knäet och sa att baksida lår var lite stramt. Hon tyckte att min muskelstyrka var otroligt bra och att jag inte tappat särskilt mycket. Hon blev förvånad att jag inte haft någon smärta och chockad över att jag till och med sprungit. Fast nu inför operationen tyckte hon att det skulle vara säkrast med att inte springa och bara koncentera sig på knäet. Efter 50 minuter var jag klar och när jag slog på Ipoden utanför portarna kände jag mig stolt och bäst. För visst får man berömma sig själv ibland? Nu blir det gymmet på förmiddagen där jag har tänkt att köra slut på min överkropp för lite senare är det träning med laget, knä- och bålträning.



Kommentarer
Postat av: antonia

herregud, det låter som du har fått världens gud till sjukgymnast! :D önskar jag hade haft en så bra stöttespelare vid min sida. allt hon säger stämmer till punkt och pricka, men du kommer klara det här! tillsammans med henne kommer du inte kunna misslyckas, emma! ;) <3

2010-01-08 @ 13:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin