79 - På vårdcentralen

Jag tog klivet in på vårdcentralen och efter att ha glömt remissen till distrikssköterskan fick jag komma in endå. Sköterskan vissalde hela vägen fram till behandlingsrummet och när hon fick se mitt blodiga knä började hon snabbt tvätta rent. Ärret var ca 2 cm långt med 6st agraffer och titthålen hade 1st agraff vardera. Hon tog fram någon slags tång och började sakta dra ut en efter en och det kändes ingenting. Jag trodde att det skulle göra jätteont och hade suttit och spänt mig och varit redo för att skrika, haha.

Så fort allt var borta kunde man se hur såret sakta började öppna sig och man kan säga att de övre hudlagret inte riktigt stängt sig. Det var bara att tejpa ihop så ska det läka inom sin tid. Knäet var inte alls så svullet som jag hade tänkt mig och nu är jag hemma igen liggandes på golvet med en rad olika knäövningar.

En dålig nyhet. Elisabeth Kaspersson, vänster sexa i vårt lag hade råkat ut för en skada på främre korsbandet. För 5 månader sen satt jag i precis samma sits som henne och jag vet precis hur hon känner, ilska. När hon berättade att hon börja gråta inne hos ortopeden kunde jag inget än att annat hålla om henne. Hatar sånt här. Men iallafall, tjejerna har en viktig match borta mot HK Varberg klockan 19:15  och jag ska spänna lårmuskeln extra hårt för dom ikväll. Jag håller på er!


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag trodde att ärret skulle vara mycket större. Men det såg ju jätte fint ut på dig <3.

2010-02-12 @ 19:22:05
URL: http://lohii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin