88 - Tror du på drömmar?

Mina drömmar har handlat om handboll de senaste. Innan jag skadade mig drömde jag aldrig om det och jag undrar varför det har börjat nu. Jag berättade för min stora syster om drömmen då jag sprang i skogen på smala och krokiga vägar. Det var första gången jag skulle göra ett löptest med laget efter min skada. Jag låg längst fram hela tiden men när jag inte visste åt vilket håll jag skulle inväntade jag några lagkamrater.

Syster började prata om att alla vägarna kanske handlar om vilken väg och vilka val jag ska ta. Nyfiken som jag är sökte jag på internet (min källa när det gäller allt, hehe) om drömmar. Jag hittade att när man drömmer om krokiga och smala vägar kan man vänta sig flera förändringar och svåra utmaningar i vardagen. Sen att jag drömde om en skog fick man gå efter hur skogen såg ut, var den mörk/dyster eller ljus? Min skog var ljus och somrig och detta skulle föreställa mig själv, det faror och glädjeämnen jag finner där finns inom mig själv.

Ett freakinlägg och jag leker psykolog men det är ändå intressant! Jag har många vägar och svåra utmaningar att ta mig igenom innan jag är framme vid mitt mål. Jag vet att jag klarar mycket själv men lagkamraterna som jag väntade på mig i drömmen gav mig den allra sista knuffen. De visade den rätta och långa vägen tillbaka.



Kommentarer
Postat av: jp

det viktigaste är att du drömmer, att du längtar. ser framåt, föreställer dig allting. lever dig in! :) det får iallafall mig att se mer positivt på det. vilja komma dit!! :) .. hihi jag brukar drömma om min kompis pappa och hennes lillebror, helt spontant brukar de dyka upp. säga hej och vara trevliga, säga några ord och inget mer. sen försvinner de igen. vill nog inte ens veta varför jag drömmer om dem.. :p

2010-02-22 @ 22:08:31
URL: http://jagvagrarljuga.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, jag är helt övertygad över att drömmar betyder något! Brukade tex drömma om avgörande matcher och sånt när de närmade sig. Självklart gick allt åt pipsvängen (oftast), och jag kunde nästan aldrig skjuta eller springa eller så. Haha. Knepigt det där med drömmar! Måste ju iaf betyda att det är något betydelsefullt i ens liv, så kämpa på stenhårt med rehaben, men det märker jag ju att du gör :) Har ögonen på dig, hehe.



Kram!

2010-02-25 @ 21:11:03
URL: http://asalinnea.blogg.se/
Postat av: Louise H

Gud vad intressant! Din dröm kanske vill säga att när du inte vet vart du ska gå så är du inte ensam utan att du alltid har någon vid din sida. Jag är en väldigt lovande handbollsmålvakt och är inne på min 5te månad som korsbandskadad. Har slagit upp knäet 4 ggr och känner mig så ensam. Har varit jätte intressant och läsa din blogg! det tackar jag för :)

2010-07-28 @ 12:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin