72 - Knäckande

Föds vissa människor med svaga knän? Är det ärftligt? Många skadas av att man landar fel efter ett upphopp eller att man får en knuff i sidled. En del fotbollsspelare fastnar i gräset med dobbarna och vrider knäet fel medans andra vrider knäet i fel riktning utan någon helst närkontakt. Vad beror allt detta på? Började vi försent med knä- och bålträning? Många frågetecken men inga svar. 

I början av veckan fick en till spelare i mitt lag operationstid, Camilla, på grund av en meniskskada. Ortopeden hade sagt att det skulle vara en lätt operation och efter ca 1-2 veckor skulle hon kunna spela igen. När hon vaknade upp efter operationen igår var det värre. En stor del av menisken var skadad och detta hade inte visats klart på magnetröntgen. Från 1-2 veckor blir det istället 6 månaders frånvaro från handbollen. Knäckande? JA!

Vår laguppställning är tunn just nu och skadorna kommer som en våg över oss. Under min tid i laget har vi haft 5 st korsbandskadade, 2 st meniskskadade, 1 st axelskadad, 1 st kronisk benhinneinflammation och nästa vecka ska Bettan träffa en ortoped efter en lång tid av smärta i knäet. Om det blir operation för henne också vet jag inte vad jag ska ta mig till. Vad är det som händer egentligen? Lite mer än en laguppställning har sammanlagt varit skadade. Jag hörde tränarna prata om att ett regelbundet knäprogram ska påbörjas innan varje träning. Det var på tiden och jag hoppas att det ska hjälpa de resterande laget att förbli skadefria.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är otroligt knäckande, men du och jag babe ! Vi ska klara det. Vi ska komma tillbaka starkare än någonsin. Tillsammans är vi starka :) <3

2010-02-07 @ 13:14:42
URL: http://camillasunden.blogg.se/
Postat av: Louise

Åååå, heregud så många skadade i ett och samma lag. Jag är den fösta i våran lag som är allvarligt skadad. Tycker synd om er. Jag som känner mig helt ensam här nere med min korsbandsskada men så kolla man i dit lag. Helt otroligt! Det gäller att bara kämpa vidare. Så kommer vi inte heller behöva skador.

2010-02-07 @ 16:30:32
URL: http://lohii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin