162 - Vi, oss, tillsammans!

Igår kände jag det.. Det som jag har längtat efter mest. Ett par stumma ben som knappt orkade bära sig fram. För nu är jag inne på 8:e veckan på löpschemat och får jogga i 20 minuter. Jag tog mig ut och joggade i ett relativt segt tempo men flåset kom ikapp. När tidtagaruret slog över till den 20:e minuten stannade jag och då började jag skratta. Svettig, äcklig, trött och ett par ben som nästintill kändes sovande. Äntligen!

Jävlar vad jag längtar till min första match. Stå som 3:a och skrika, peppa och svettas. Jag sa till Camilla (M6) häromdagen att jag längtar efter att få bråka med henne igen. Vi skäller på varandra när vi misslyckats och släppt förbi ett mål. Vi tjafsar upp till mittlinjen och när ett nytt anfall blåser igång är det som bortglömt. Då blir vi bara mer peppad av varandra. Jag vill bara hoppa och slå i väggarna....... FÖR FATTA VILKEN VILJA JAG KOMMER ATT HA PÅ PLANEN SEN.

När jag gjorde mitt första mål på träningen förra måndagen tänkte jag på Sara Bergh. Jag gjorde mål för oss och det enda jag tänkte på var hur JÄVLA starka VI är. Och alla mina läsare går inte att ta miste på. För det är ni och jag som inspirerar och får oss allihopa att ta nästa steg, tillsammans. Ses vi på planen säsongen 10/11? JAAA!

Imorgon kommer jag hånskratta åt detta inlägget. Jag älskar mina dampryck.

Nu blir det jobb.


Kommentarer
Postat av: sara bergh

vi ses!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-17 @ 16:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin