110 - Sista lovdagen

Då ska vi se här..

Sista lovdagen för alltid idag och jag har spenderat min dag i Nolhagahallen för att se sista slutspelsmatchen mellan Alingsås HK och Guif. Innan matchen fick jag stå och sälja AHK-prylar, så som halsdukar, tröjor och mössor.  Precis innan matchstart fick jag knalla igenom korridorren förbi omklädningsrummen för att lämna alla grejor och helt plötsligt slås dörren upp. "NU TAR VI DOM JÄVLARNA, PISSA PÅ DOM, AAHHHHH (dunkdunk), DÖDA DOM!" Hela a-laget kom ut och skulle förbereda sig för inspring. Där stod jag, 170 cm lång och möttes av långa galna bestar. När det började skrika fitta på varandra visste jag inte vart jag skulle ta vägen, haha. Jag skulle bara älska om vårt damlag var likadant!!

För att ha en chans till semifinalspel var herrarna tvungna att vinna över Guif + att Skövde måste slå Drott med ett x antal bollar. Publiken i Nolhaga slocknade för ett tag när Guif tog ledning 0-5 direkt men AHK gav aldrig riktigt upp. Detta var nog den första matchen jag drogs med i den galna klacken och med Stocken framför sig blir det lätt så. In i andra halvlek blev det ett till 5-måls underläge men Alingsås kvitterade senare till 20-20. Riktigt bra jobbat av AHK att kämpa sig ikapp och efter det målet hade inte Guif en chans. Slutsiffrorna skrevs till 32-26 men det sura är att det inte blir något vidare spel. Drott vann över Skövde.

Fast efter matchen stannade publiken för att hylla både tränaren Robert Wedberg och Johan Pettersson för deras sista säsong i AHK. Riktigt tråkigt eftersom Johan är en utav mina idoler men det är bra att Marcus Enström stannar en säsong till, 13 mål blev det ikväll för H6:an.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin