107 - Övervinna rädslan

När jag tittar på handboll som skadad kan jag känna hur det drar till i mitt knä när spelarna gör steg-i-sättningar och när jag ser människor sätta sig på huk ryser jag i hela kroppen och vill nästan fråga: Gör det inte ont?

Jag kan knappt föreställa mig att jag kommer att göra det om några månader. Innan var jag inte rädd, jag gick in i onödiga situationer och ibland blev det faktiskt mål. Jag älskade att få en knuff och ramla i golvet för att sen ge tillbaka och jag steg aldrig undan utan jag tog smällen. Kommer jag att göra det igen?

Jag vill vara samma gamla Emma när jag kommer tillbaka till planen och jag vet att det kommer att ta lång tid. Men i förrgår blev jag förvånad över mig själv. En övning i mitt rehabprogram är att stå på ett ben och blunda i en minut. När jag stod på mitt opererade ben var det nära flera gånger att jag tappade balansen, jag vinglade men jag kämpade för att komma tillbaka till en rak postion. Det var då jag förstod att jag har kommit över en rädsla utan att jag ens har tänkt på det. Jag litade på mitt knä, fast jag höll på vingla var mitt knä stabilt och jag gav inte upp. Jag blir helt galen av lycka, jag litade faktiskt på mitt knä. Jag kan bara tänka mig när jag får börja spela, jag kommer att le med hela kroppen.

Jag lever fortfarande på den dagen innan operationen. När jag gymmade i 3 1/2 timme med Elin och sen gick jag ut och sprang allt vad jag kunde. Det var en av det bästa dagarna i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: f'

Jag fattar verkligen hur du klarar allt. Knät som gått sönder. Mitt liv skulle verkligen rasat jag hade inte kunnat dansa, inte kunna träna karate. inte kunna springa ingenting! Jag lider med dig, och blir glad när de går bra

Lycka till

Kan nästan sätta mig in i situation att allt kan förändras på ett ögonblick.

2010-04-03 @ 21:50:12
URL: http://fridabergstroms.blogg.se/
Postat av: Emma

Hejj , en kompis visa mig din blogg och sen dess har jag följt den. Jag är 12år och spelar också handboll . Har problem med ena knät.inte korsband eller menisk men doktorn säger att dt måste stärkas en hel del pga någonting som jag inte fatta.. i alla fall så har jag innan haft inflammationer och så viker jag in knät väldigt mycke när jag springer går. Nu ska jag få träna med sjukgymnast, sen kommer man ju träna en del hemma också så jag undrar helt enkelt om du har några bra tips på tränings låtar och så ? skulle vara tacksam om du hade :) Det kan vara ganska tråkigt att göra knä övningar ut och springa och sånt utan musik.

2010-04-04 @ 21:19:23
URL: http://emerikssonn.blogg.se/
Postat av: emelie

usch jag förstår verkligen vad du menar. när jag står och tittar på våra träningar eller matcher så kan jag verkligen inte fatta hur knäna kan hålla för t.ex. ett motlägg. det är sjukt!

2010-04-07 @ 13:09:40
URL: http://whirl.se/korsband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin