29 - Tabellen

Damlaget firar jul som serietvåa som det stod på AHK:s hemsida. Igår kväll mötte tjejerna Warta och genom seger hoppade vi upp på en 2:a plats, perfekt innan juluppehållet. En för tidig julklapp, helt klart! Det som är lite kämpigt nu är att när dom vinner så mycket vill jag inget hellre än att vara med. Jag älskar att vinna!

Heidlös toppar tabellen och i första mötet förlorade vi med 19-21 på hemmaplan. Blir det en seger på bortaplan i Heidhallen nästa gång? Deras referat efter matchen avslutades så här: "Skönt att konstatera iallafall.. Rutin slår faktiskt glin..", haha! Heidlös är en blandning av bland annat en bunt gamla Heidspelare och SM-vinnare från Sävehof. Dom fungerar som ett C-lag i BK Heid och det är imponerade att de startade i lägsta divisionen och har därefter vunnit och vunnit, från botten till toppen! Frågan är ju om trenden håller sig denna säsongen? Den 7 februari möts vi igen och då gäller det!

Idag märkte jag att bål- och lårträningen med Kvarnström börjar ge med sig. Det är alltid gött när man har så mycket träningsvärk att man har problem att sätta sig på toaletten. Man bara faller den allra sista biten till toalettsitsen. Knäet har faktiskt fått vila från rehab idag och jag känner att jag har ont i mitt friska knä konstigt nog. Undra vad orsaken till det är? Det kan kanske vara så att jag överbelastar det. En rolig sak är iallafall att jag och laget ska åka ner och kolla på elitseriematchen mellan Heid och Spårvägen på lördag.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Det var ruskigt kul att spela! Hela kroppen var fylld av en massa konstiga känslor. Superglad, jättetrött, nervös, energifylld, förvirrad... ja, svårt att förklara. Jag följer din resa tillbaka med spänning! :)

2009-12-18 @ 00:41:00
URL: http://caroline-susanne.blogspot.com
Postat av: Anonym

va coola inlägg du gör :D

2009-12-20 @ 12:58:32
Postat av: Kajsa

7 januari hoppas jag inte vi möts, då lovar jag att Heidlös INTE är förberedda. Jag har inte koll, men du måste mena februari väl!

2009-12-27 @ 23:23:43
URL: http://hejdlost.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin