24 - Vinst

- "Detta är ju inte klokt så bra ni är! Jag fattar inte hur ni kunde vinna", sades av min 7-åriga lillasyster idag på matchen mot Kungälv HK. Jag tror att alla tjejerna i laget var nervösa inför matchen eftersom Kungälv inte har förlorat en enda match och spelade lika mot Heidlös som ligger på förstaplats. Vi drog ifrån till 7-1 direkt och vinsten var ostörd så gott som hela matchen.

Matchen kändes lite halvt avslagen men två poäng är aldrig fel, vi ligger fortfarande kvar på 3:e plats med ett poäng ifrån Kungälv och två poäng ifrån Heidlös. De tre bästa lagen i serien kommer automatiskt att gå upp till division 2 nästa säsong eftersom en damallsvenska ska tillkomma. Kämpa på nu tjejer så ska jag entra planen i divison 2 nästa säsong, tillsammans med er. Klara, vårt nyförvärv ska även nämnas som blev matchens bästa spelare med många assists och räddningar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin