258 - Never give up

Vid 09:00 imorse öste regnet ner. Elin ringde och sa med en trött röst: "Jag kommer kvart över". Jag har ångest varje gång, och jag förstår inte varför. För jag älskar att springa, gymma och pressa mig till det yttersta. Viljan har varit trög. Men jag tackar handbollen för detta året. Jag hade aldrig tränat så här som jag gör om jag inte var delaktig i ett lag.

Elin kommer och vi springer intervaller. 1 minut löpning 100%, 30 sekunder vila. Som sedan upprepades 10 gånger. Det tog 15 minuter, men de var de 15 jobbigaste minuterna på detta året. Ibland kan vi gå och skrika på varandra. Att vi är så jävla bra, att det är ingen som kommer och klappa en på axeln efter det här, utan det är bara VI som vet vad vi har gjort. Och ibland säger vi att det känns enda in i hjärtat. 

Detta året kan har varit det bästa i mitt liv inom träning. Eller får man skryta i Sverige? 12 maj, Göteborgsvarvet, 21km. En tid som jag aldrig kunde föreställa mig, 1:48:59 h. Sedan blev det försäsong med a-laget, och måndagarna uppe i Skatås har varit träningar där man velat spy. Konstigt att det aldrig kom något för jag tyckte att jag sprang som en jag vet inte vad. Sista juni fick jag reda på att jag skulle få kontrakt. När jag gick ut ur hallen var jag i chock. De hade sett min vilja... äntligen. På twitter skrev jag så här: "Juli blir en köttar-månad efter dagens besked. Så jävla lycklig. Ingen talang eller bomb-skytt, men man kommer långt på vilja".

Efter de värsta 15 minuterna tar vi vidare oss till backen. Lite grodhopp och skridskohopp. Vi skriker att våra ben är för jävla tunga. Regnet öser ner ännu mer och vi drar oss mot Nolhagahallen som förövrigt var låst. Vi går ner mot omklädningsrummen och Elin säger att hon inte klarar av den här lukten ännu. Handbollslukten. Båda två vill vara lediga lite till, men sen vet vi att om två veckor kommer vi att älska det igen. För den känslan man känner minuterna inför första seriematchen kan vara en av de finaste i hela världen. Vi ligger på ett smutsigt golv och kör armhävningar. 100st sammanlagt. Eller nu ska jag inte ljuga. Elin gjorde 100 armhävningar och jag gjorde lite annat. Känns som jag tänjt ut bröstmuskeln. 

Och när jag skriver att jag vill vara ledig lite till från handbollen är nog också en lögn. I förra veckan spelade vi Partillecup på Heden. Och vi tog hem hela skiten. Det borde jag egentligen skriva ett enskilt inlägg om. Så får det bli! Guldmedaljen ligger fint i hyllan. På torsdag åker jag till Åhus för att spela beachhandboll och sen är det typ bara en vecka kvar tills försäsong 2 börjar. Mitt liv.

Efter styrka i den trånga korridoren vid omklädningsrummen tittar jag på klockan, 10:41. Dagens träning över, mindre än 1 1/2 timme. Hejdå, nu ska jag äta en dunderfrukost. Men först ska ni få se på massa inspirationsbilder.


Kommentarer
Postat av: Linn

Åh jag ryser när jag läser det Emma!!!! Så himla härligt för dig!! Har verkligen saknat dina inlägg men tänkt att du nog har fullt upp med att leva livet!!! GRATTIS!!!!! <3 Fortsätt kämpa!!

2012-07-16 @ 13:03:34
URL: http://linns-alldeles-egna.blogspot.com
Postat av: Olivia

Jag blev så otroligt glad när jag såg att du hade skrivit ett nytt inlägg!! Du förstår nog inte hur mycket DU har betytt för mig i min egen träning! Du har hjälpt mig mycket och du är verkligen en idol för mig!! Så det var väldigt roligt att se dig spela finalen i Partille cup fast jag spelat i det andra laget några gånger, är född 96 ;) Ha en grym sommar och lycka till!! ;D

2012-07-16 @ 23:45:27
URL: http://viljedagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Emma! hur går det för dig? :)

2013-10-21 @ 13:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin