248 - Cupen kortfattat

Cupen är över för flera dagar sen. Jag har bara inte orkat reflektera över den. Lite resultat från gruppen får ni.

BK Heid - Partille IF 13-15
Bk Heid - HK Rygge 17-28
IK Pandora - Bk Heid 14-14

Jag gör det kortfattat. Försvarsmässigt började vi matchen bra och om det hade fortsatt så i slutet av andra halvlek hade vi vunnit, men det sprack. En uddamålsförlust i mina ögon då vi fick straff i sista sekund men missade. Andra matchen, pinsamt. De var inte starkare eller mer tränade än oss utan de skötte det handbollsmässigt mycket bättre. Vi var hemma när vi skulle men stod inte på rätt plats när de körde sitt snabba kontringsspel. Så målen bara trillade in, en efter en. Sista matchen var också lite av en katastrof. Pandora spelade gåhandboll, och vi hängde i princip med på det. Helt plötsligt bara det kom ett skott från en Pandora-spelare ur en omöjlig vinkel som gick in. Så det blev b-slutspel för oss, wihhhhooo. Upp i ottan för att spela match igen.

Då kammade vi hem första matchen med 10 mål mot något danskt eller norskt lag "Kråkeroy". Ingen aning var de kom från men det var en match som bara spelades igenom hur lätt som helst. Sen mötte vi Kristianstad och där var det tufft försvar. Det kändes som att vi fick mer stryk än dom. Nu hade jag 4 matcher i bena och spelat non-stop i princip. Men jag kände ändå att jag hängde med, iallafall i början, haha. Vi förlorade med 8 mål, och jag var så borta att jag knappt kommer ihåg matchen. Men en saker är säker, att vårt försvar öppnade sig totalt. Något som behöver jobbas på rejält. I anfallet tycker jag vi har börjat hitta rätt lägen och postitioner.

Så här i efterhand känner jag mig mer säker på mig själv. Jag vågar och många fler i laget också. Hoppas att det håller i sig.

Om en vecka är det seriepremiär och det knyter sig i magen när jag tänker på det. Hur ska det gå? Ikväll är det sista gristräningen med laget. 1 1/2 timme utomhus, we rock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin