244 - Jag älskar handboll

Jag beundrar a-laget i Bk Heid. Coola människor... med en grym teknik, styrka och en handboll i handen. Jag fick vara med i måndags och tisdags på deras träning och jag häpnar varje gång jag får den perfekta passen i det perfekta läget. Glad att jag fått uppleva det här två dagarna. Emma Kvarnström (målvakten i b-laget), min handbolls soulmate, fick uppleva det hela från bänken idag när a-laget hade träningsmatch mot Sävehof. Hur cooooolt är inte det, gillar starkt. Sen hade vi också träningsmatch mot Aranäs idag, de har precis gått upp i vår division. Vi förlorade med ett och jag gjorde ett mål. Wihhooooooo, bättre än inget, haha. Det blev iallafall ett par block från min sida. Mirre stod i mål och kastade gång på gång till Anna som sprang så duktigt på kontring, goooett! Har haft 7st handbollsträningar på 10 dagar, det var längesen.

Det sega med korsbandet är att jag tänker på det innan varje träning. "Tänk om det är idag som jag kommer att skrika: Inte iggeeeeeeeeeeeeeeeen!". Jag orkar egentligen inte med det tänkandet längre. Det var 2 år sedan jag skadade mig och det har hängt med i skallen varje dag, pallar inte mer. Imorgon har laget vilodag, och på fredag är det handbollsträning igen, jippi.

På förra träningen till Annika Wiel Fredén: Shiet.. hur gör du? (efter att hon har satsat stenhårt och dragit på sig två spelare så att jag får gata i mitten) Älskart.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Vi har fått Nathalie från heid som tränare och det ät helt sjukt vilken fart och disiplin det blir helt galet! Älska!

2011-08-18 @ 01:27:54
URL: http://oliviasfoton.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin