225 - Första målen i div.1

2 mål från H6. Visserligen en på kontring och en på retur. Men det var mål, (och såhääääääääääääär stort leende har jag på läpparna just nu). Efter målet var det precis som att allt bara ramlade av från mina axlar och jag blev lätt som en fjäder. Man fick självförtroende igen, det som jag saknade i förra inlägget. Vi mötte HP Kongelf och matchen slutade 15-20 i Heids favör. Vi gjorde ingen kanonmatch med kirrade hem matchen tillslut. I omklädningsrummet pratades det att om vi spelar så här mot Kortedala på lördag åker vi på stryk. Men först är det match imorgon med andra juniorlaget borta i Trollhättan. På med det ljusblåa stället och köra på 9M, där jag trivs allra bäst. Och på söndag är det match med första juniorlaget också! Och andra laget! 4 matcher på en vecka. Kunde man tro det för en månad sen?

Jag fortsätter att köra min rehab, men innan var det 3st hårda pass i veckan och nu kämpar jag för att hinna med ett. När jag inte kunde vara med på träningarna förrut så låg jag i gymmet och tryckte. Men nu blir det för mesta dels bara handboll, handboll och handboll. Jag ska försöka priotera om lite så att jag hinner med mer styrka kring knäet. Jag har tänkt till lite under förra veckan vilka mål jag ska ha detta året. Förra året sprack allihopa. Styrketesterna för knäet och comebacken. Stooora förväntningar på mig själv. Men i år ser det ut så här:

- Köra mycket intervaller
- Explosivare träning

Detta är vad jag har tänkt. Nu gäller det bara att ta tag i det också. Någon som har förslag på ett/flera intervallpass? Vad brukar ni köra?

Kommentarer
Postat av: emelie

grattis till målen!! nu är du på gång!! :)



och när det gäller intervaller. har du testat 200 meters? kan seriöst vara de jobbigaste intervallerna jag sprungit någonsin!

2011-03-02 @ 00:25:39
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: E L I N

Sv: jag har varit på magnetröntgen och så, och nu sa dom att skadan inte är så farlig längre. Jag har börjat passa och skjuta lite så det är super kul :D

2011-03-02 @ 07:25:31
URL: http://aphotostory.blogg.se/
Postat av: emelie

jag vet faktiskt inte hur lång vila vi hade sist för vi testsprang bara ett par stycken och då var vilan väldigt kort (typ 10-15 sek skulle jag tro). målet är iaf att vi ska springa 20 st och då skulle vilan iaf vara längre... vi löper ikväll så antar att jag får reda på hur lång vilan är då. :P

2011-03-03 @ 10:49:30
URL: http://whirl.se/korsband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin