238 - Ett mycket blandat inlägg.

Jag suddade ut hela inlägget. För jag lät helt galen, förlåt. Men ungefär så här började det: "4 intervallpass, 5st gympass, 2 långlöp på 1 mil, 2 backträningar och sen 3 nedjoggningar på 5km vardera på EN vecka..." Det var det jag började utvärdera och det kändes sjukt, trots två vilodagar under veckan som gått. Imorgon blir det en vilodag från träningen och jag ska äta mycket och gott. När hårdträningen började pratade jag med en gyminstruktör på gymmet om att börja med något slags proteinpulver, för jag tycker inte att jag får i mig tillräckligt. Jag äter frukost, en stor lunch och sen blir det någon macka på kvällen. Inga mellanmål och jag är dålig på att dricka emellan. Jag sa att jag var handbollspelare och springer mycket. Jag blev rekommenderad Sport Gainer som innehåller både snabba kolhydrater och mycket protein. Jag har kört på detta i en vecka nu (endast efter varje träningspass), det är som ett stort mellanmål och man kan vänta upp till 3 timmar innan man äter en riktig middag.

Det har fungerat toppen hittills, och jag hoppas att min kropp kommer att reagera positivt på detta. 2-4 kilo till på kroppen hade suttit fint. Och vänta... det är ju en sådan tabu att prata om vikt, så jag kanske borde hålla tyst. En del vill gå upp, en del vill gå ner.. måste det betyda att man har anorexia eller att man är besatt av sin kropp? Sen jag började träna hårt efter min korsbandsskada 2008, har jag lagt på mig 5 kilo och jag älskar det.

Sen är Elin min klippa. Hon ökar under löpningen, sen ökar jag och så håller det på. Vi klagar, flummar, skrattar och vill bara dö vissa stunder. Men vi kör.. och jag älskar att jag har hittat min tvilling. Vi pratar ofta om personer som vill satsa på träningen men ändå kör samma tempo runda efter runda, vecka efter vecka. Man måste våga satsa lite mer, en dag kör man segt och andra dagen kör man järnet. Variera träningen för annars vänjer sig kroppen vid att köra likadant jämt. Det är ingen utmaning längre. Jag har gått i den fällan och vilken skillnad man märker när man kommer ur den. Sen kan ni som vill ta lite utav min träning ur min träningsdagbok på funbeat.se. Gå in på träningskompisar och sök på Emma Johansson, jag är den sista. 

Så imorgon är det vila. Men kommer att springa runt på rehabhemmet (jobbar inom äldreomsorgen) och slita lite, 12:45-21:15. Förresten.. ni vet att jag vill bli sjukgymnast och det hade varit grymt. Jag kom in i Umeå i våras, men tackade nej på grund av handbollen. Jag var typ reserv 250 i Göteborg, haha. Jag har velat bli det i nu 2 år, och eftersom jag inte varit nära att komma in närmare i min hemstad så har jag tappat suget. Jag undrar om jag klarar att peppa människor varje dag för att kunna rehabilitera sig. Till hösten har jag sökt sjuksköterska och jag kom in, sjuk känsla. Jag är kring sjuksköterskor dagligen, och det är kul att vara med när sår läggs om och sprutor ges. Nu låter jag som en sjuk människa, men detta är något jag verkligen vill testa på.

Sen att man vill bli kock, proffs, sjukgymnast, egen företagare, världsbäst i golf (aldrig spelat golf,haha), coach, gyminstruktör m.m är ju en annan femma. Emma som sjuksköterska skulle vara fint. Jobba på någon intensiv vård eller liknande. Äsch, nu ska jag sova. 10 timmar blir bra!

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Hej!

Jag har precis kikat in första gången här och läste lite.

Ville du bli sjukgymnast för eller efter du skadade korsbandet? :)

Jag opererade främre korsbandet för "bara" fyra månader sedan, i en innebandymatch, men har vart skadad i nio. Opererade menisk i julas också, som konstigt nog var värre personligen.



Jag har efter det, precis som alla andra drabbade, fått besöka sjukgymnaster hitan o ditan, och jag har också fått tankarna på att bli sjukgymnast. Och för oss som skadat oss, så vet vi ju vad som gäller sedan, om vi nu blir sjukgymnaster!



Kul att läsa att det är bra nu och att du tränar på bra! Jag är själv mitt uppe i rehaben och har väl fram tills jul innan jag är tillräckligt återställd för att börja träna igen, om allt går som det ska!

Ska fortsätta följa din blogg med glädje! :)

/ Rasmus

2011-07-22 @ 03:02:22
URL: http://rasmustynander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin