236 - Löper ni ikväll?

Jag hämtade inläggen och visade mina joggingskor, ett par silvriga Asics med rosa detaljer. Då kunde jag inte ha inläggen i dom! För i mina skor var det redan ett inlägg "inbyggt" i sulan. Han berättade att mer än hälften av alla kunder kommer med sådana skor och det är helt fel. Så det var bara att punga ut med ytterligare pengar. Inläggen kostade 1440:- och de nya skorna 1600:-. Men vet ni vad det goa är? Inläggen håller i ca 10 år, så det kändes som ett grymt bra pris och vilken skillnad det är. Det känns som att jag har en strumpa på mig, exakt formad efter mig.

I helgen var jag på två stycken 20-års firanden och ett barnkalas. Jag tränade inget, ingenting... Så jag ligger efter med 4 pass. För ni vet ju att jag har looooooovat mig själv att göra alla pass på sommarschemat. Igår fick jag alltså springa milen, kör ett benpass och ett överkroppspass på gymmet. Ikväll ser Elin på bio till 22:30, så vi tar ett intervallpass och backe efter det. Intervallerna är 6x800 meter, och vi brukar vila emellan tills pulsen har gått ner någorlunda. Det är bra om man försöker få ungefär samma tid på alla varven, så man inte går ut för hårt och får 30 sekunder sämre på det sista. Sen kör vi lite backe, lagom brant. 8 intervaller framåt och 8 intervaller bakåt, kör varannan och ingen vila (utan jogging sakta ner från backen). Att springa bakåt uppför känns sjukt, Elin är grym för hon får verkligen ut löpsteget och så kommer jag studsandes efter. Jag får springa med de gamla skorna ikväll, för man skulle gå in det nya 2-3 dagar.

OCH tänk så här nu. Snart det höst/vinter (jaa, det är faktiskt så), och det låter jättedeprimerande. Hur kul är det att gå till ett mörkt gym och inte kunna springa ute? Ta vara på tiden nu... man ska bada, sola, festa och LÖPA. Det tar bara 1-1 1/2 timmer per dag att träna. Och jaaaa... sen ska man duscha och äta ordentligt. Men det skulle man gjort i vilket fall? Imorgon börjar jag 06:45, men jag ska köra klockan 23:00 ikväll ändå. Mindre sömn... inte bra, men jag får löpa vilket jag inte kunde för ett år sedan. Jag måste fortsätta njuta, för snart går jag med rollator och kanske artos i hela knähelvetet, haha. Jag skrattar åt det nu eftersom jag har bestämt mig för att bara köra järnet. Och tänk aldrig att det får bära eller brista innan man ger sig ut i spåret, det slutar bara att man blir besviken. Löper ni ikväll?

Kommentarer
Postat av: Olivia

Nej idag blir det inte men igår och imorgon :D Jag har alltid varit den som älsar att träna handboll med boll och på plan men hatar att springa! Du har verklgen fått mig att fatta att man aldig kan bli något utan träning! Älskar alla inlägg du gör! Blir ju så peppad!! :D

2011-07-12 @ 21:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin