234 - Rekord och match

I förrgår smsade jag Elin: "Okej.. imorgon försöker vi slå tiden på 5 km! TAGGGAAA". Jag fick tillbaka att hon alltid är på. Dagen efter var det stekhett och kvavt, Elin blev otaggad men vi skulle fan ta oss runt hade jag bestämt. Jag hade redan kollat tillbaka i min träningsdagbok och den 1 november förra året sprang vi på 20.06 min. Vårt mål har alltid varit att komma under 20 minuter. När jag var mindre sprang jag på 19 någonting och jag blir förbannad att jag inte kunde komma dit nu. Fast jag var väl bara skinn och ben när jag var liten, flög fram som en fjäder och kunde göra hur många armhävningar som helst.

Jag drog hela vägen runt och Elin var död i benen efter att ha sprungit dagen innan. MEN JAG VAR BESTÄMD, vi skulle klara det och vi gjorde det. 18.53 min. Behöver jag säga mer? Nope. Svinaglad iallafall. Vi håller måttet. Mitt knä håller måttet.

Laget har spelat Partille cup hela veckan medan jag har jobbat, riktigt tråkigt. Men ikväll ska jag vara med på en match mot Lugi HF. De leder gruppen just nu så det lär bli en tuff match. Roligt och inspirerande, får se hur mycket speltid det blir. Matcherna är endast 2x15min. Tåget går om 20 minuter till Göteborg så får rappa på nu. Trött som ett as, men handbollen får mig alltid att vilja.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej! Jag är 13 år och älskar verkeligen din blogg! Jag älskar med handboll och jag undrar hur mycket du tränade när du var in min ålder, 13 år?

Kram Elsa!

2011-07-08 @ 17:56:31
Postat av: Malin

Du skrev i något inlägg att du skulle ha detta som en träningsdagbok (tror jag) och det hade varit jätte kul att se hur du tränar och för att få lite egen energi!

Ha en bra sommar!! :D

2011-07-09 @ 20:26:46
Postat av: Jempa

Vilken underbar tid ni lyckades få! Det är så mycket lättare att pusha en själv till högre gränser om man är 2!



Hoppas att allting går bra annars :)

KRAM

2011-07-11 @ 10:36:53
URL: http://jempaspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin