220 - 15 månader sen jag spelade match

Mitt sms till sjukgymnasten i söndags:

"Hej Lotte! I två veckor har jag tänkt framåt och tillbaka. Och om jag ska vara ärlig är jag redo för match nu. Allt känns kanon och vad skulle inte vara bättre att börja med en match med juniorernas andralag? Vi får snacka om det imorgon när jag kommer!"

Och det var det. Lotte svarade inte och jag kände på mig att hon inte gillade det. Men jag traskade mot SportRehab idag och satte mig på cykeln för att värma upp. Lotte kommer fram och säger: Jaha, så du är redo nu? (med glimten i ögat). Jag svarar: Jag är meeeer än redo!

Och vet ni när min första match blir? REDAN IMORGON. Helvetesrumpjävelskit. :D Jag smsade Sara Bergh direkt och hon kan beskriva hur både hon och jag kände i hennes sms:

"Alltså Emma jag dör. Jag kan inte fatta det! Vill bara lipa! Du har kämpat så jävla hååårt! Vilka möter ni? Och var? Alltså jag fattar inte! DU ÄR SÅ JÄÄÄVLA GRYM! Jag som tänkte fråga om du ville komma tidigare på måndag (vi möter Skara HF på måndag) för jag är ledig hela dagen men det kanske du inte vill då ;) åhhhhh! Jag är typ stolt över dig! Vill bara se dig och krama dig!"

FATTAR NI ELLER. MATCHKLAR ÄR ORDET. Jag har inte klarat testet ännu. Men allt går så bra just nu att jag inte vill missa några matcher. Jag är försiktig, det vet ni! En elitspelare i BK Heid hade ganska dåliga värden i sin baksida när hon började spela och det har ju gått för henne ändå! Så varför skulle inte jag klara det? Sen så skadade sig Johan Fagerlund i Alingsås HK:s elitlag en andra gång när han hade 97% styrka runt sitt opererade knä. Så det kan hända vem som helst, när som helst.

Jag fick en fråga en gång: "Hur gör du om du skadar dig igen? Kommer du att kämpa dig tillbaka?". Om jag ska vara ärlig var det den dummaste frågan jag någonsin fått. För jag har ju precis kommit tillbaka nu!! Det är detta jag ska njuta av och vara stolt över. Precis NU. Jag ska inte tänka på framtiden för tillfället. För det har jag gjort i 17 månader sen dagen jag skadade mig. Jag är ju liksom i framtiden nu om ni fattar!! Imorgon smäller det.

Kommentarer
Postat av: Anna K

Grattis!!!!!!

Lyck till i morgon du kommer att vara grym, inte tänka bara njuta=)

2011-01-31 @ 18:38:17
Postat av: Carro

Grattis Emma!! :)

Jag håller alla tummar och tår för dig.

Vilken resa man har fått följa med dig, ALL LYCKA!!!!

2011-01-31 @ 18:52:59
URL: http://caroline-susanne.blogspot.com
Postat av: E L I N

lycka till ! :)

2011-01-31 @ 20:23:21
URL: http://aphotostory.blogg.se/
Postat av: emelie

jag är så himla glad för din skull! på riktigt! D A M P!

jag vill typ åka och titta på matchen!! det vore så häftigt! säg att din syster ska filma?! jag vill seee! heeja hejja emma!! du är så sjukt bra! efter alla jäkla motgångar är det äntligen din tur!

2011-01-31 @ 20:41:20
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Therese

Du är så jävla stark! Fy faaan va jag är glad för din skull, kötta ner dem nu!

2011-01-31 @ 23:22:52
URL: http://theresestrand.blogg.se/
Postat av: Jempa

Nu äntligen är det din tur att visa att du är tillbaka! Jag blir så glad för din skull och när jag vet hur mycket du har kämpat genom rehaben så känns det helt underbart :D Lycka till och kör hårt!

2011-02-01 @ 07:42:49
URL: http://jempaspyssel.blogg.se/
Postat av: Sara

GRATTIS EMMA!!!!



Vad glad jag blir för din skull..... Det är ju så glada nyheter att man nästa fäller en tår för din skull.... :D



Hoppas det kommer ett inlägg om hur det var på matchen.....



ALL LYCKA TILL DIG EMMA!!!!!

Håller tummarna för dig & laget....



Kramar till dig

2011-02-01 @ 10:57:40
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/
Postat av: emelie

nu gäller det! jag har sällan varit så lycklig som efter min första match! jag grät när jag blev utbytt! det var en sån lättnad. jag hade fixat det! och nu är det din tur! hur mycket får du spela? när är matchen? ska hålla alla tummar och tår!

2011-02-01 @ 11:59:10
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: emelie

ungefär som med mig då! mina första matcher var med farmarlaget så jag kände dem inte heller speciellt bra. men de var glada för min skulle och förstod mina tårar och så kommer det nog vara för dig också! :)



fasen vad kuuul! jag vill också spela match! kan försäsongen vara över snart? jag ska skicka hur många styrketankar som helst till dig ikväll! och lova att skriv hur det gick för dig sen! :)



okej, men fick du spela hur mycket som helst för din sjukgymnast? för mig var det ganska hårda restriktioner i början. första matchen 20 min och andra fick jag TJATA till mig 45 min. ;)

2011-02-01 @ 14:54:42
URL: http://whirl.se/korsband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin