223 - Andra matchen

Jag fick höra några dagar tidigare att vi skulle möta Backa HK Aspero på söndagen. Det var ett gäng a-flickor som spelade både i a-flick och juniorserien. Förra gången de möttes hade dom underskattas lite eftersom det var födda 1994. Men där hade nog laget lite fel. Det var duktiga tjejer, med teknik och bra kondition. I söndags under samlingen hade vi en kort liten genomgång och för tillfället var Backa serieledare, så detta var en match som vi var tvunga att vinna för att hålla kvar oss i toppen. Kent kändes väldigt exhalterad och sa bestämt att han skulle sätta press på oss idag. Ledordet var SPRING. Alla skulle få speltid och jag kände att jag skulle köra järnet idag. Jag började på bänken och blev inbytt som V9 ca 12 minuter in i matchen. Och vilken press jag kände på mig, det var ganska mycket folk i Heidhallen och så får jag reda på att jag möter en tjej som är med i U-17 landslaget. 3 år yngre än mig och grym! Lätta fötter, skott i steget, underarmsskott och genombrott. Men jag älskade utmaningen, jag blev stoppad flera gånger och fick kämpa mig för att komma igenom. Det blev tillslut 2 mål för mig från utsida 2 i korta. Det första jag gjorde var att kolla upp på Kvarnströms föräldrar och bara le. Det pirrade i hela magen. 

Jag blev rejäljt bortfintad en gång och mina fötter stod som fastklistrade i golvet, haha. I paus ledde vi med 5 bollar och det kändes hela tiden som att denna matchen kommer vi att vinna. I andra halvlek fick jag aldrig riktigt till det och jag fick inte rätt tajmning. Kent sa att jag spelar mycket på fart och aggresivitet, och då handlar det om att komma rätt in i läget. Men jag fattar fortfarande inte, för två veckor sen trodde jag aldrig att jag skulle spela match i februari! Jag är världens lyckligaste för tillfället. När det var 1 1/2 minut kvar av matchen stod det 22-22 på tavlan, och Backa hade tagit ikapp. Jag var på planen och det enda jag tänkte var: "Passa inte bollen till motståndaren". Backa spelade 3-3 försvar och då kan det vara lätt att bollen bryts. Vi gör mål och Backa skjuter snabbt i uppspelet i RIBBAN. Så vi får snabbt tillbaka bollen och då är det 40 sekunder kvar av matchen. Jag stegar förbi min spelare och får en hård knuff i sidled så att jag faller till golvet. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, för det blev straff! Och där tog vi hem matchen 24-22. ÄLSKA HANDBOLL.

Imorses vid elvatiden blev jag väckt av Kent som ville ha med mig på b-lagsmatchen ikväll. Jag blev helt lyrisk och tackade ja direkt. Så ikväll blir det en tripp till Trollhättan. Pappa kör dit mig och ska även fota lite under matchens gång. Så imorgon kommer det upp lite bilder förhoppningsvis!

Första matchen i div.1! Jag älskar det här.

Kommentarer
Postat av: emelie

fan vad roligt! kör järnet ikväll nu!! ska bli så roligt att se bilder sen också!! :)

2011-02-09 @ 15:45:00
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Sara J

Härligt att läsa dina inlägg, Emma =) Njuter av dina inlägg & de blidas tårar i mina ögon.... Lycka till i Div. 1 matchen.... Ser fram emot att få se lite bilder....



Du låter så Lycklig & Glad nu :D



Keep going strong, Emma :=)



Kramar

2011-02-09 @ 15:50:55
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/
Postat av: Linn

Ååååh så fantastiskt härligt Emma!!! Fortsätt njuuuuta och all lycka till knät och skottarmen och konditionen och allt! (Sorry, som gymnast har jag egentligen ingen aning vad jag snackar om.) Men jag vet hur det är att Komma Tillbaka till något man ÄLSKAR!! :)

2011-02-09 @ 16:48:17
Postat av: airaM

Du är världsbäst! Kram!

2011-02-09 @ 22:52:44
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg
Postat av: Linn

Glöm inte att lägga till första matchen under "info". Det är ju verkligen en milstolpe!! :) Trevlig helg!!

2011-02-11 @ 09:16:22
URL: http://linns-alldeles-egna.blogspot.com
Postat av: Lisa

Oscar Carlen korsbandskadad för andra gången !!!faaan

2011-02-11 @ 23:01:02
Postat av: Domeij

Inspiration är bara förnamnet :)



Googlade faktiskt på bloggar om korsbandsskador dagen efter jag fått reda på min och hittade din blogg. Kände en massa motivation efter att ha läst om din väg tillbaka. (kollade igenom en hel del av det du skrivit..) Jag blev jättepeppad!



Och superhärligt att läsa att du spelar match igen! och att det funkar, så välförtjänt efter en resa som din!!



KRAM

2011-02-14 @ 19:07:30
URL: http://alltomalexandra.blogg.se/
Postat av: Louise

Härligt att ni vinner över dem! Backa är ett av laget som vi har problem med i SM :) härligt att du är tillbaka! :D det är jag med nu! :D

2011-02-14 @ 23:15:10
URL: http://iies.blogg.se/
Postat av: Annie

2011-02-15 @ 15:32:57
URL: http://fkngreat-bl
Postat av: Annie

Är så glad frö din skull, Emma! Nu visar det sig att allt slit var värt! Kram på dig!

2011-02-15 @ 15:33:55
URL: http://fkngreat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin