213 - Läget just nu

Okej, nu är jag glad igen. I hjärtat också... och just nu känns inget jobbigt. Den enda kommentaren som fortfarande svider är: "Du ville bara vara kvar i Alingsås säsongen ut för att träna upp ditt knä och komma i form inför spel i en annan klubb nästa säsong". Och det var ju precis sååååå jag tänkte? Menmen.. bara för att min baksida suger så testar jag en massa andra saker. Nu till exempel sitter jag på knä i datastolen, och mitt knä protesterar inte. Och härom kvällen satt jag på huk utan ett enda litet pip från knäet. Igår satte jag bollen från 9M och sköt även bollen i krysset från V6. Men jag sattes också på plats av BK Heids a-alagsmålvakt Karin Carlsson på en kontring. En riktigt enkel räddning blev det för henne, haha. Jag har sjukt mycket att lära.

Jag är fortfarande klubblös eftersom ingen övergång har skett ännu. Men för tillfället tränar jag med BK Heid UF/Team Aspero, vilket är BK Heids b-lag. De senaste två träningarna har vi tränat med a-laget och vilka spelare alltså! Det handlar om fart, kvalité och elefantkliv. När jag gick hem från tåget idag testade jag att ta långa steg och verkligen försöka göra en steg-i-sättning på det, men det går inte. Elitseriespelare... jag ser verkligen upp till dom! Deras fysik och syn på spelet är coolt att bara få vara med och uppleva. Jag blev livrädd när en av spelarna skjöt på kontring i ribban, det small så högt som att hela målet skulle ramla ihop. Ge mig det skottet tack!

Idag spelades andra genreps-matchen inför EM för damerna. Denna gången förlust mot Kroatien, men iallafall.. jag sitter med två stora ögon och bara inspireras. Linnea Torstensson, ge mig din längd och skott, Isabelle Gulldén ge mig ditt genombrott och pricksäkerhet i straffskyttet, och sen kan jag gärna får Annika Wiel Fredéns goa skott från H6 idag, 4 mål bortre hörnet, lågt. Kanske din vänsterarm i julklapp också? Jag kollade inte sista halvlek men läste om Nathalie Hagman (född 91), som gjorde 4 helt olika mål. Ett mål på kontring, ett distansskott, en flipplobb och ett på straff. Fan att jag missade det!

Nu får gärna nästa handbollsträning börja också. Men får vänta tills på måndag. Imorgon blir det hårt gym med Elin, och en massa göttigt snack. Älskar den kvinnan.

Och det bästa av allt! Min syster fyllde år igår. Och vet ni vad jag gav? Två biljetter till VM för herrarna i Skandinavium nästa år. 3 gruppspelsmatcher varav en är när Sverige möter Polen. Lycklig tjej!


Kommentarer
Postat av: emelie

skönt att du har hittat en ny klubb att träna med! den där kommentaren tyder ju bara på avundsjuka. jag tycker att man borde vara glad över att man lyckas fostra spelare som har ambition och talang för att ta sig uppåt i seriesystemet. det lönar sig i det långa loppet!



och jag ser också fram mot handbolls-vm!! så himla roligt!! det ska ju spelas en grupp här i norrköping! :)

2010-12-05 @ 21:21:25
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: karolina

Hej!

Jag har en fråga,

Eftersom jag är 13 blir 14 i februari och ska börja med handboll i den ålderna asså jag tycker att det är liksom ''försent'' att börja med någon sport nu att jag borde gjort det innan eftersom alla i laget har spelat typ minst två år.

Det känns jätte konsigt att komma där helt ny.



Hur gamal var du när du började med handboll?

2010-12-06 @ 21:39:48
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Love you!

2010-12-08 @ 00:21:12
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: emelie

mmm galet skönt faktiskt! men det är nog bäst att lägga lite extra krut på den här efterblivna baksidan. :)



mmm, det ska jag! men det är lite halvsvårt med motivationen för jag har nämligen inte fått något kontrakt för nästa år än och vet inte om jag kommer att få det eller inte... platserna i truppen börjar ta slut. och jag känner mig bara arg och ledsen för det känns som det enbart handlar om att jag har varit skadad (för att jag är verkligen tillräckligt bra för att vara med i truppen)... alltså, inte direkt så att jag hade kunnat göra något annorlund... hm, hoppas på besked nästa vecka...

2010-12-11 @ 11:23:41
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Mickan

Jag måste säga att jag kom in på din blogg när jag letade efter knäövningar som gör att knäna blir starkare. Jag spelar själv handboll och har gjort det sen jag var 7 (är nu 20) och handbollen är mitt liv. Jag kunde spela fram tills för tre år sedan då jag vred till mitt vänstra knä i september, korsbandet var nästan av men det blev bättre och jag kände ingen smärta alls, jag tränade som vanligt igen efter två månader och tränade dagen innan min premiärmatch, vilket inte blev någon match för att jag vred till mitt högerknä på den träningen. Det knät fick fick en större omgång än mitt vänstra, kordbandet plus ett ligament i knävecket. Idag spelar jag ingen handboll men jag tränar minst en gång om dagen så att jag ska kunna komma tillbaka igen.



Oj det blev ett långt inlägg men vad jag ville egentligen ha fått sagt med det här är att jag läser din blogg varje dag och du ger mig en sån motivation till att verkligen komma tillbaka till det jag älskar mest, handbollen.



Tack för en underbar blogg, den får mig att växa i psyket och motivationen bara stiger ju mer jag läser. Hoppas att du väl kommer att komma igång med att spela på riktigt igen snart!

2010-12-13 @ 14:31:46
URL: http://thefallendarkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin