247 - Första matchen med alaget

Utvärdering av helgen. Svinhårda passar, snabbt tempo, dygnsura matchtröjor och inspiration. Jag och Tove blev mer än bänkvärmare. Tillsist fick vi reda på att 2st på 9M skulle stå över varje match på lördagen, vilket gjorde att vi fick chansen att avlasta ännu mera. Vi var pirriga, men jag var nog värst. När första matchen mot Allsvenska laget IF Hellton blåste igång så skakade hela jag. Jag var nervös, och jag kletade på mycket klister för att inte tappa någon hård passning, jag ville inte göra bort mig. Många tankar som vanligt. Men nervositeten släppte när jag kom in på planen, det var bra att jag hade fått vara med a-laget några träningar innan. I mitt andra anfall hoppar jag upp från H9 och gör mål. Egentligen kände jag bara hur jag ville börja gråta, för jag blev så jäkla glad. Men det hinner man inte med, för då blir det mål i baken direkt. Jag spelade ca 10 minuter i första halvlek och kanske 15 min i andra. Och där blev det ett mål till. Jag puttades bakåt och låg nästan i luften. Som tur var stod inte målvakten i det hörnet så den gick in.

Tove sa till mig i slutet av matchen att nu ville hon också göra mååååål! Så de två sista anfallen gör hon mål, bra med lika tyckte vi. I sista sekund blev Sofie inringd, född -94 eftersom en linjespelare i alaget var sjuk, och det gick sjuktbra för henne också. 2 mål med! Vi vann med 29-24.

Sista matchen var mot Kärra HF, och jag spelade sammanlagt 10 minuter (5min i varje halvlek) och denna gången på V6. Det gick varken bra eller dåligt, sprang mest bara runt, skjöt på målvakten 3 gånger vilket resulterade i noll mål. Tove fick spela jättemycket på M9, och hon gjorde aldrig bort sig. Gött jobbat!

De här matcherna blir ett minne för livet. Och som jag sa i förra inlägget skulle jag gymma, men det blev handboll den dagen också. SÅ imorgon ska jag gymma! Sen håller jag på att längta ihjäl mig till helgen. Kortedala cuuuup på G!! Förresten, köpt nya handbollskor också, lätta som sjutton.

Kommentarer
Postat av: emelie

åh, emma emma! fan vad du är bra! känner din glädje ända till norrköping! <3

2011-08-30 @ 08:48:57
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Linn

Häääärligt Emma!!! Vill bara gråta lite också när jag läser!!! SÅN JÄVLA KÄMPAGLÖD SOM DU HAR VISAT FÖR ATT KOMMA HIT!!!!!!!!!!

2011-08-30 @ 10:49:24
URL: http://linns-alldeles-egna.blogspot.com
Postat av: Nene

Åhh, blir så glad när jag läser detta inlägg, du är så grym!

2011-08-30 @ 15:40:17
URL: http://enklockren.blogg.se/
Postat av: airaM

Så härligt att läsa. Är så himla glad för din skull.

2011-09-01 @ 14:05:49
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin