202 - Fönar ni håret emellan? Hahaha

Jag har bokat in mig på 4 halvtimmes spinningpass, vilket resulterar i 2 timmar på en gång. Jag var reserv nr 3 och 4 på två utav passen så i det stora hela skulle det sluta med endast 60 minuter. Men jag kikade in nu, och det resulterade i att alla passen har blivit bekräftade. Första timmen kör jag själv och sen kommer Elin och kör de sista 60! Det är bara bra för mig, för då taggar jag igång igen. Men jag har ju med mig min Annika-sko, den hjälper alltid till lite extra. Denna veckan kommer att se ut som förra i princip. HÅRD träning mån-ons och sen fredag. De restrerande dagarna jobbar jag, men knäet får inte vila för det. Efter en lång dag på jobbet är stegräknaren uppe i 12 000 steg.

Nu ligger jag i sängen och inväntar kvällens sjuka träningspass. Jag har en vattenflaska påfylld hela tiden bredvid mig för att få i mig så mycket vatten som möjligt. Man kan jämföra denna dagen som en liten sammanfattning av året som jag har varit skadad. Det första handlar om en timmes spinning för att komma igång med knäet, den andra timmen är påfrestande och man vill bara ge upp. När jag är nära på att börja gråta slänger man in en halvtimme core efteråt. Bara för att man vill visa att man klarar av mycket mer än vad man tror. Sen har jag en haltvimme på mig och cykla hem för att byta om. Och vet ni vad jag gör då? Fönar håret! Snälla säg att ni också gör det? Bara för att få bort svetten och köra ett sista pass. För allt kommer att avslutas med ett sent handbollspass. Efter allt jävla slit får jag göra det jag älskar mest. Och mitt knä säger inte ifrån längre.

Vad ska ni träna idag? Ska ni föna håret? Hahahaha.


Kommentarer
Postat av: emelie

haha, emma du är knäpp men väldigt framgångsrik! :)

hur fasen orkar du fokusera på handbollen efter allt det där? du måste ju vara helt utpumpad!



själv har jag precis kommit hem från ett tufft rehabpass och sen en halvtimmes intervaller på löparbandet bredvid en gubbe som luktade blöt häst! trevligt värre. :)

2010-11-15 @ 18:51:47
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: airaM

Gumman, du är så jävla duktig. Se bara till att du inte är för trött i benen/knät när du kör handbollen, det är då man inte riktigt är med och då kan man skada sej. Pusha dej, men inte för mycket. Lova?

2010-11-15 @ 20:34:07
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin