177 - Ser ni?


Nu ligger denna lappen framför mig, bara sådär. "Du är bokad för test 20/9, kl. 17:40".

Mitt första test. Kan ni tänka er? Jag är där nu, nära som fan! Och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag satt på tåget hem från SportRehab och det var alldeles tyst. Jag hörde några enstaka par prata. Men jag ville bara resa mig upp och berätta för alla. Vad jag har genomgått i ett år och hur jävla lycklig jag var!!!! Jag ville hoppa i stolen, riva sönder alla tidningar som fanns omkring mig och ha allmänt damp. Men det gick inte, så mitt hjärta hoppade runt några varv i sin tysthet.. och det kändes som att hela detta året hade gått på en sekund. Jag kommer att spela handboll i år. För detta är mitt år. Året då jag blev starkare än någonsin både fysiskt och psykiskt.

Jag har inga förväntningar på testet. Jag vill göra det för att se hur jag ligger till, om jag måste fläska på lite mer muskler. Jag ska göra 2 av 5 tester på måndag. De två stora styrketesten, framsida och baksida lår. Man gör testen i sittande maskiner och med ett ben var 30:e sekund ska man göra ett maximalt lyft i taget - på 5st succesivt tyngre vikter. Varje lyft ska vara så snabbt och explosivt som man kan. Det pirrar i min mage bara genom att berätta detta! Det går förjävla bra nu helt enkelt. Klarar jag inte det på måndag, så klarar jag det någon annan gång. I år är iallafall en sak som är säker. 

Nu sprack nog utmaning nr 1 också. Jag måste nog vila 1-2 dagar innan testet iallafall.

Kommentarer
Postat av: Carro

Fan va skoj!!! Lycka till :))) Bara ordet test gör att det pirrar i hela kroppen!

2010-09-14 @ 00:48:25
URL: http://caroline-susanne.blogspot.com
Postat av: emelie

heja emma!! låter lite annorlunda mot mitt test, det är inte biodex eller? jag tror det kommer gå jättebra för dig! du har tränat och slitit så himla hårt och du är verkligen verkligen värd framgång!!



ps. jag ska förmodligen spela match på söndag!!!

2010-09-14 @ 11:56:41
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Sara

Roligt att höra att Du har kommit såååå Otroligt långt med din Rehab... Jag önskar jag hade samma glöd som DU har just nu - Men Du & Din blogg inspirerar mig i dessa mörka tider (som råder hos mig just nu) & jag vill önska DIG ALL LYCKA när du ska göra ditt test =)



Kram & ett stort LYCKA TILL från mig!

2010-09-14 @ 12:30:53
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/
Postat av: emelie

hm allså själva maskinen man sitter i heter biodex. ska skriva ett inlägg om det nu tänkte jag så snart vet du! :)



2010-09-14 @ 13:38:47
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Sara

NU ger vi verkligen gärnet för att komma tillbaka starkare, friskare än någonsin i våra knän, mer taggade & laddade MEN framför allt vetskapen om att VI KAN KLARA AV VÅRA MOTGÅNGAR :=)



Kram

2010-09-17 @ 12:44:09
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/
Postat av: Violet

Grattis! Jag vet precis hur du känner... Har själv en korsbandsskada och väntar på operationstid :p

2010-09-18 @ 00:19:05
URL: http://violeet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin