176 - Deppig?

Jag vet precis hur det är. När man inte vet vad man ska ta sig till. När man tvivlar på sig själv och sin rehab. Vissa dagar är nedstämda och man vill skrika det högsta man kan för att få ut sig allt.

Jag har också varit där och de dagarna kommer förmodligen att komma igen. Min senaste var förra måndagen. Och just nu vill jag glömma den snabbt. För nu har det varit bra i 7 dagar. Och därför tänkte jag ge lite tips på hur man kan göra när man mår skit. Saker som jag använde mig av direkt efter operationen och månaderna därefter.

Det är förjäkligt att tänka positivt ibland och man undrar om det någonsin kommer att gå bra. Men tro mig, det kommer att vända. Antonia sa det till mig och jag blev förbannad över att hon skrev så för det kändes som att det aldrig skulle vända för mig. Men det gjorde det. Jag fick stå ut.

När jag låg i sängen första veckan efter operationen tänkte jag mycket och kom fram till små knep som gjorde min dag lättare. Jag satte upp en lapp på min sovrumsdörr. Så varje dag när jag vaknade och skulle möta en ny dag kunde jag se hur jävla bra jag var. Jag hade till exempel skrivit: "Ge aldrig upp", "Ingen kommer att klara det lika bra som du". Man får lov att vara stolt över sig själv, för det är bara en själv som kan fixa knäet. När jag gjorde rörelseövningar hemma skrev jag även meningar på min hand. När det var som jobbigast såg jag ordet "vilja" på min hand, och då fanns det ju inget annat. Man bara fortsatte. När jag började komma ner till hallen skrev jag "v" som i vilja för att bara jag skulle fatta och ingen annan. Och jäklar vad jag älskar det ordet. Vilja. Man får energi i hela kroppen fast man är nära på att ge upp.

Och de dagarna du mår skit och inte orkar med knäet. Strunta i det då. Ta tag i det imorgon istället, och gör det bästa av situationen. De som har kommit tillbaka från korsbandsskador tror inte jag har världens super-vilja. Det handlar bara om att intala sig själv det. Jag lurar mig själv varje dag att jag är en människa som aldrig ger upp och har en vilja utav stål. Och märker ni.. det funkar!

Då kör vi lite rehab idag! För jag är skitbra och riktigt pepp. (Detta knepet funkar kanon).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin