194 - Bojana

Jag undrar ibland om det finns sådana människor som mig. Människor som gör saker de inte alls vill. Jag har haft ångest hela dagen. Ångest inför 60 minuters spinning. Men Jimmi sa att det kommer att gå bra, och då gör de det också. Men jag klarar inte av att gå dit längre och tänka varför jag är där. Jag är där för att komma tillbaka stark. Att få spela handboll igen. Men den meningen biter inte riktigt på mig längre. För så har jag tänkt i över ett år. Jag försöker hitta inspirationskällor istället.

Ikväll blir det Bojana Popovic som spelar i Buducnost, (Montenegro). Sävehofs damer mötte Buducnost i Champions Leauge igår och så här kunde man läsa om Bojana på deras hemsida: 

"Hon har vunnit Champions League vid fem tillfällen, senast i våras med Viborg. Hennes storhet beror på en enorm speluppfattning – och hon beskrivs ofta vara hjärnan bakom tio mål per match som lagkamraterna gör. Ändå är hon ofta lagets bästa målskytt. Förra året var Bojana Popovic borta från handbollen i närmare nio månader på grund av en korsbandsskada, men hon har sedan visat att fortfarande håller högsta klass".

För Bojana ikväll. Om hon bara visste vad hon gjorde. Hon får en helt obetydlig tjej från lilla Alingsås att genomföra 60 minuter spinning. Vilka människor det finns. Nu blir det att ta av sminket. Annars blir det tvättbjörn efter passet.

Mitt knä sviker inte.


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag såg henne spela idag, vilken tjej alltså! Jag blev riktigt imponerad.



Kan hon, kan vi!

2010-10-24 @ 19:20:38
URL: http://caroline-susanne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin