190 - Milen avklarad, spinning återstår

45:54. Min tid. Min fantastiska tid. 45 minuter och 54 sekunder. 1 hel mil, med mig själv. Fast knäet hängde också på och musiken rullade i öronen. Jag sprang medan jag tänkte på handboll och mitt lag. För precis då hade vi match borta i Halmstad mot Drott. Jag rushade det sista 70 meterna och mitt i allt tidtagande fick jag ett sms av Elin, "Vinst, 15-23". Vår 4:e seger (egentligen 3:e eftersom ett lag har dragit sig ur). Det går bra nu, och om vi fortsätter i denna takten ligger inte div.1 långt borta.

Jag köpte nya joggingskor igår och det var underbart att lägga de gamla på hyllan efter 3 år. De kan inte vara bra för mina knän så det blev ett par nya asics. Samma som förrut egentligen fast en uppdatering. Och jag är glad att jag skrev vad jag skulle träna idag i föregående inlägg. Annars hade jag aldrig sprungit milen, andra gången sen operationen. Men som sagt, det återstår en sak. 60 minuter spinning. Och söndagspasset brukar vara ett helvete. Men jag är redo för det. Bara att trycka i sig en fullkornsmacka och fruktsallad.

Imorgon blir det ett besök hos Lotte igen. Jag skulle vara där lite tidigare för vi skulle använda en sal där hon ska testa hur snabbt mitt knä är på att reagera. Vet inte riktigt vad vi ska göra, mer om det imorgon. Sådär ja, 33 minuter kvar... sen börjar uppvärmningen på spinningen. I'm in love.


Kommentarer
Postat av: Carro

Imponerande! En mil är fan tungt. Jag borde verkligen ha milen som mål...det var ett tag sen jag sprang så långt. Snart... :)

2010-10-10 @ 18:07:48
URL: http://www.caroline-susanne.blogspot.com
Postat av: Anduena - Fotoblogg

Jag stod bakom en klasskompis, och han höll i en träpallen och skulle springa tillbaka så vände han sig om och med all sin kraft så smällde han i pallen på sidan av mitt knä. Inte med flit såklart. Men allting vred sig, jag föll ihop och kunde inte röra mig. Jag skrek, fick panikångest och grät. Jag visste inte vad jag skulle göra. Åkte ambulans upp till akuten, där var jag och röntgade. Doktorn sa att de inte tror att det är brutet, utan att det är korsbandet eller ledbandet, och sånt syns inte på röntgen. Så jag ska upp och kolla upp ifall det är någon led om 2 veckor, för just idag så kunde de inte kolla på det, för jag lät de inte röra mitt knä.



Detta hände mig igår, och jag undrar hur du kände när du slog i ditt knä?

Tror du att jag har också på ett ungefär fått samma skada som du fått?

Snälla svara så snabbt så möjligt, för jag har verkligen skit ont, och kan knappt röra mig.. :(

Tänkte att jag kunde fråga en som upplevt det.

2010-10-14 @ 14:58:27
URL: http://aanduenas.blogg.se/
Postat av: Anduena - Fotoblogg

sv: Åh, tusen tack för att du svarade.

Det skrämmer mig för jag kan inte heller gå normalt, jag haltar och försöker så ofta jag kan att hoppa på ett ben. För jag kan verkligen inte stödja mig. Men får göra en magnetröntgen då. Tack så jättemycket! :)

2010-10-15 @ 12:21:13
URL: http://aanduenas.blogg.se/
Postat av: päz

En mil tydligen:) Du är lite galen.

2010-10-15 @ 12:24:35
URL: http://riktigaalaget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin