189 - Mina drömmar fortsätter..

Ser ni de nya lilla mottot/citatet som har kommit längst upp i min meny? Emelie skrev det till mig, och om jag ska vara ärlig får jag damp av det. "Varje gång du inte tränar, tränar någon annan för att slå dig". Jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Men det positvia med meningen är: Att varje gång jag ser den kommer jag att vilja träna och inte ge upp. Det negativa: Jag kommer att få ångest.

 

Jag hade damp i onsdags, kikade in Göteborgsvarvet för anmälan. Sista anmälningsdag var i måndags. Loppet hade redan uppnått anmälningstaket på 58 000 löpare. Jag skrev ett argt inlägg som skulle visas på bloggen, men tog det lungt istället. ÅH. Jag blir besviken. Jag ville verkligen testa.

 

Igår sökte jag in till Göteborgs universitet igen, sjukgymnastprogrammet. Och jag har inga förväntningar som vanligt. Jag ska testa att söka in till Uppsala univeristet, Karolinska Instituetet, Lund, Luleå och Linköping också, bara för att se i de första antagningsbeskedet. Lite ballt om man hade kommit in i Lund. Men då blir det handboll i Skåne och flytt. Nejdå, men det känns som att man får börja priotera.

 

Jag har en dröm om att bli sjukgymnast, egen företagare. Jag skulle vilja ha föreläsningar för olika idrottslag om knän och skador. Ha kurser inom förebyggande träning och även jobba med ett idrottslag och se om det verkligen fungerar. I slutändan vill jag ha ett eget litet rehabilterings centrum i Götebrogsområdet där jag sätter människan i fokus. Både fysiskt och psykiskt. Såhääääääär sugen är jag.

 

Ja.. mina drömmar. Och jag är glad att jag har dom. Idag är det vilodag. Imorgon kör jag på milen, 60 min spinning och hoppträning. (Måste skriva upp det, för annars kommer jag aldrig att göra det).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin