186 - Stoppa mig inte

Okej, nu ska jag ge mig på detta. Att skriva ett blogginlägg från mitt hjärta igen. Jag håller mycket inne men kan även berätta alldeles för mycket ibland. Men vi börjar med det praktiska från förra veckan. Teoretiskt trodde jag att det var omöjligt, men så gick det. 10 km. 1 mil. Jag är lite av en maskin. Hela laget sprang en mil. Men jag kände mig endå som den enda maskinen. För knäet protesterade inte. Inte ens dagen efter!

Och idag sprang jag från tåget och hem. Jag gick i ett hyfsat snabbt tempo, och sen kom rushen. 60 meter! Och jag är sådan. När jag får damp måste jag springa och gärna skrika i en fruktansvärd stämma. För idag har jag varit hos sjukgymnasten och börjat med explosivitet. BOOOOM, säger det varje gång jag tar i, i lårcurlen. Och visst, jag ligger efter. Och det var värst idag på träningen. Jag är med lite på närkamper men eftersom jag vet att min baksida inte håller måttet så kastar jag iväg bollen till en medspelare. Och det kan vara det jobbigaste jag gjort under min rehabperiod. Att kasta bort bollen istället för att ta närkampen. Jag vill brotta ner alla, ta tag i bollen, studsa det fortaste jag kan tills de tre sista stegen kommer. Jag kände mig inte rädd idag. Jag hade klarat det. Men helvetes-jävla-baksida. Min kropp stoppar mig. Mitt huvud stoppar mig. Mitt knä stoppar mig.

Men inget stoppar mig från att köra intervaller imorgon, och lite till. Nu ska jag sova.. och inte tänka som jag gjorde igår:

VARFÖR JAG? ALLT ÄR ORÄTTVIST. VARFÖR JUST JAG?

Men jag drog Jimmi tätt intill mig och höll hårt i hans arm i rätt stund. Sen somnade jag, och nästa dag fick jag en kommentar från en helt okänd på SportRehab: "Jag har sett dig här nästan hela året. Och jag förstår mig inte på dig, du kämpar tills du blir blå".

Det kan jag leva på i några dagar. Och när jag tänker efter försvann september för fort. Ny månad, nya mål. Jag kämpar. Och jag vet det så väl. Men denna veckan ska bli annorlunda. Det ska brinna i mina ögon. Och stoppa mig inte. Häng på istället! 5 km, intervaller, videospinning, core och gym. IMORGON!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin