205 - Mitt andra korsband

Inatt drömde jag att mitt andra korsband gick av och att jag genomgick en till operation. Drömmen kom antagligen från att jag pratade med Camilla länge i telefon igår. Hon hade varit på IFK-kliniken i måndags och ortopeden kunde inte riktigt säga vad det var, så hon fick genomgå en magnetröntgen igår. Får svar på måndag!

Operation eller inte? Hon frågade mig: "Tror du att jag klarar en till operation? Tror du att jag klarar 6 månader rehab igen? Jag kommer att gå sönder".

I måndags brast mitt hjärta när jag fick höra det. Men vi bestämde att vi ska ha hopp ihop och inte bryta ner oss än. För detta kanske inte alls handlar om en till operation. Det kan handla om 8 veckor rehab. Och så spelar vi vår första match ihop! Vi ska bevisa att vi klarar av det här och spelar 3:a försvar ihop som gamla goda tider.

Jävla knä.

Nu ska jag till gymmet och klockan är strax efter 06:30. Pappa frågade om jag skulle jobba och jag bara: Ehhh, neeee. Jag är bara pigg! Fast det är jag ju inte alls. Det ska bli kul att se vilken åldersgrupp som är på gymmet nu, det borde vara idioter. Och jag älskar att vara idiot.


Kommentarer
Postat av: emelie

hallååå!! sluta med sånna här rubriker! jag blev ju rädd att det hade hänt något! skönt att det bara var en dröm! kör hårt på gymmet!! får se om jag tar mig ner i eftermiddag. har sjukaste träningsvärken i benen! galet nöjd! :)

2010-11-17 @ 08:32:53
URL: http://whirl.se/korsband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin