203 - Ett ständigt fusk

Igår var vi 8st på träningen och det kommer jag aldrig att förstå eller acceptera. Självklart finns det anledningar till varför det ser ut som det gör. Förra träningen knäckte Lina näsan efter en smäll (ska opereras idag) och Camilla...om jag ska vara ärlig vet jag inte var jag ska börja. Tragiskt, förjävligt eller helt sjukt osannolikt? Hon opererade menisken i våras och kom tillbaka i augusti. Nu har knäet börja ge sig till vika igen och antagligen så blir det en ny operation och 6 månader till, i från något som man älskar. Vi har match på fredag. Som det ser ut just nu har vi bara 3 st på 9M. Och det som stör mig mest är att en ska "resa" bort.

Vart tog lagmoralen och viljan vägen!?

Och jag klarar inte av människor som säger: "Men nu tar vi tag i det här och satsar för fullt! Vi ska bli bäst". Och sen händer inte ett skit. Det pågår i en vecka och försvinner som om det aldrig har sagts. Ett ständigt fusk kallar jag det. Hur kan man gå hem efter en gymträning och inte gjort alla övningar? Den frågan kommer jag aldrig kunna ge svar på. För jag kommer aldrig att fatta. Och sen får man höra kommentaren: "Men så kommer det alltid att vara i alla lag". Om man missar en träning (som jag gör ibland på grund av jobb) så tar jag igen den träningen på egen hand. Jag gör allt jag kan för att inte ta jobb på träningar och jag har en klump i magen varje gång jag är borta. Är det inte så det ska vara?

Jag hatar fuskare. Varför kan inte Camilla få vara skadefri till exempel? Så jävla orättvist att det kokar inom mig. Jag har hållt på den här skiten i över 2 månader, och fan vad gött det var att få ur sig detta. Och jag står för allt. 

"Nee, men jag kan inte vara med på matchen.. för jag ska resa bort". HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Och nu tänker en del: Fan, vad du ska verka duktig jämt. Men snälla, svälj stoltheten någongång. Nu ska jag ut och springa, tänkte bara att alla ville veta det och att jag förtjänar en stor guldmedalj runt halsen. Så skulle det kunna låta.

Men så här låter det: JAG SKA UT OCH SPRINGA FÖR ATT JAG VILL KÄMPA, BLI BÄST OCH INTE GE UPP.


Kommentarer
Postat av: emelie

jag håller med dig till 110%!! jag mår verkligen skiiit över att missa en träning och jag tror att jag nog ligger på topp 5 över flest träningar i laget det här året och då har jag liksom varit skadad hela jävla säsongen!! självklart får man missa en träning men i vårt lag är det verkligen inte självklart att man får ledigt och det är precis så det ska vara tycker jag. pallar verkligen inte med folk som "reser bort" eller missar 3 månader pga en "stukad fot". laget framför jaget!

2010-11-16 @ 11:05:10
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Nene

jag förstår exakt vad du menar... I mitt lag på Åland var det folk som skippade träningen bara för att de kanske var lite trötta, och typ alla skippade träningarna då vi hade provperiod i skolan... Man kan ju faktiskt planera pluggandet så man hinner med träningarna också... och vi hade ju bara träning två ggr/vecka... När vi hade match var det folk som valde bort den pga att de vill festa... När vi hade bortamatch var vi tvugna att stiga upp tidigt för att åka med färjan över till Sverige, och då var det folk som skippade det för att de inte orkade stiga upp... Blev lite irriterad på det faktiskt...

2010-11-16 @ 12:31:29
URL: http://iqbanan.blogg.se/
Postat av: emelie

okej, för jag blev lite orolig där att du skulle vara skitrött på handbollsträningen och göra nåt dumt. men och andra sidan vet jag att du inte skulle riskera något för snart är du helt redo!! styrketest snart igen? jag ska göra ett igen 6 december. jag har ju redan klarat det men sg ville göra ett innan säsongen startar ordentligt så att han kan rätta till om det är något som inte ser ok ut.



och jaa, jag börjar få lite smått ångest över att försäsongen snart börjar så jag försöker träna ikapp så gott jag kan (75% av alla spelare i mitt lag är riktigt riktigt bra på att springa och jag är inte en av dem).



2010-11-16 @ 12:49:29
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: emelie

sv: mmm och jag är faktiskt nyfiken på att se hur musklerna har utvecklats de senaste månaderna... jag har legat ganska lågt med rehaben senaste tiden. bara 1-2 pass i veckan. plus att jag har försökt köra lite mer explosivt snarare än att öka på maxstyrkan. och jag håller med dig, skitsvårt att veta hur man ska träna. sg har sagt att jag ska fortsätta 1-2 ggr i veckan året ut... vad händer sen? man måste väl fortsätta?



urk. jag vet att man inte ska jämföra sig med andra men man mår ju skit när man är minuter bakom de andra. suck. men men, det är ju bara att bita i det sura äpplet annars kommer man ingenstans!

2010-11-16 @ 13:26:59
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: airaM

Du har så rätt. Så jävla rätt. Tyvärr är det tränarna som tillåter sånt här som får ta på sej en del av ansvaret. Så länge de möjliggör fuskandet, så kommer det fortgå. Gött att du säger vad du tycker. Fortsätt så!

2010-11-17 @ 13:11:14
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg
Postat av: Sara

Kan inte annat än att hålla med dig i det du skriver.... Finns inga mer kommentarer från min sida: Kommentarer är överflödiga.....



Kämpa på så konmer DU bli BÄST!!!!!

2010-11-17 @ 22:31:02
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin