65 - Första duschen

Varannan timme startar alarmet på mobilen. Det är då jag sätter igång med mina 4 övningar som ska genomföras under den första veckan. Precis över knäskålen på mitt skadade knä möter jag 41cm och runt mitt friska ben mäter jag 37cm. Svullnaden är alltså 4 cm och genom mina övningar pressar jag undan vätskan som finns i knäet. Den jobbigaste övningen är nr 2 (se nedan) då jag ska pressa knävecket mot golvet så att lårmuskeln spänns. Det är jättesvårt det första gångerna och det känns som att muskeln börjar att krampa, den vill helt enkelt inte.

Idag hjälpte Bella mig att sätta på en svart soppåse med silvertejp runt knäet. Anledningen var en efterlängtad dusch som inte skett på 72 timmar. Jag känner att jag börjar bli riktigt rastlös här hemma och dagarna går bara ut på att kämpa och öva. Det är då jag tänker: Genom rehab ska jag komma tillbaka säkrare och starkare än någonsin. Jag ska leva, kämpa och visa att jag vill. För jag vet precis vad jag vill, jag vill tillbaka. Tillbaka till planen, till vännerna, dit jag tillhör!



Kommentarer
Postat av: antonia

Jag känner så väl igen övningarna och kråglandet med plastpåsen och silvertejpen! Som tur är kommer den perioden inte vara så lång ;) Stå ut Emma! ;)

2010-01-28 @ 19:21:57
Postat av: Sara

Känner igen dina övningar.... Jobbiga men NÖDVÄNDIGA & DU kommer att LYCKAS!!!!! Vill ge dig ett tips: VÅGA LITE PÅ DITT KNÄ & ATT DU KAN!!!!!



Kram

2010-01-29 @ 17:46:52
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin