42 - Glad, pirrig och förvirrad

Nu har inte jag rört en handboll på ca 10 dagar och det spritter i mina fingrar. De senaste två träningarna innan jul kände jag för att testa och skjuta lite hoppskott. Som tur är det inte mitt hoppben som är skadat så jag kände för att köra på och vet ni vad? Jag klarade det och vad gött det var när det klirrade till i krysset.

Efter det fick jag springa på kontring sakta och jag kände mig fri. Jag var där igen, jag fick känna klisterlukten och den träningen levde jag länge på. Leendes cyklade jag hem och jag kände nästan samma känsla som man känner när man är nykär, glad, pirrig och förvirrad. Jag älskar att när man är på handbollsplanen släpper man alla andra bekymmer. Det är bara en själv, laget och bollen.

Imorgon är det träningen igen och jag längtar bara till uppvärmningen, att få stå och passa korta och långa bollar. Jag vill vara med så mycket som möjligt nu innan operationen.

 


Kommentarer
Postat av: E M M A

Så kul! :) Härligt att du har ett intresse som du tycker så mycket om.

2010-01-02 @ 18:43:52
URL: http://eexx.blogg.se/
Postat av: Jessika

Emma, du ska veta att jag blir minst lika glad av att se dig om inte mer! En sån kämpe som dig borde det finnas fler av! Är enormt imponerad av den glädje du alltid sprider och framför allt din vilja som inte växer på träd! Åh du, sport rehab är grymt bra! Jag körde hela min rehab där och det är bara super! Keep up the good work! Ha det toppen !

2010-01-02 @ 20:54:30
Postat av: Matilda

låter härligt, förstår precis känslan! jag är ju en gammal fotbollstjej jag :-)



sv: haha :D

2010-01-02 @ 22:46:37
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Carro

Hej! Jag kan berätta lite, kom in till Mölndals sjukhus vid 09.30, och fick då gå på toaletten och få ett dropp. Sedan låg jag där och väntade i en evighet (klockan var 12.30 när jag äntligen fick träffa läkaren). Då hade man hunnit bli kissenödig flera hundra gånger om av droppet =) fick smärtstillande tabletter och vid ca 12:45 rullades jag in mot operationssalen. Då fick jag en massa sprutor och somnade ganska gött snabbt :)



Vaknade upp och mådde illa, men hade inte ont! fick en massa sprutor in i droppet mot illamående, jag spydde aldrig men det var nära, det är olika från person till person men jag är glad att jag slapp spyorna :)



Väl hemma så lade jag mig på soffan o sov till o från hela natten, ingen smärta fortfarande.

Dagen efter skulle vi tillbaka för att träffa en sjukgymnast o fick reda lite mer om operationen och hur den gick till. (Fortfarande inte ont)



Har ätit ganska starkta tabletter men har aldrig mått dåligt av smärtan, det är inget som har plågat mig alls faktiskt.



Jag får bara köra enkla övningar, så som spänna släpp, rörlighetsövningar osv. Skulle ta det lungt första veckorna!

Och jag är jäkligt motiverad:) Har släppt kryckorna nu, och det har inte ens gått två veckor!



Men du, snälla var rädd om ditt knä nu innan operationen, tänk på att ett litet skrapsår kan göra att dom ställer in operationen för dig, jag körde ingen tung träning alls sista dagarna, för säkerhets skull!



Rätt impad över att du fått springa med, det fick jag absolut förbud mot :P Samma med handbollen, allt för att inte förstöra knät mer enligt min läkare.



LYCKA TILL NU! Och berätta gärna hur det går för dig :) Kram!

2010-01-03 @ 13:37:37
URL: http://caarroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin