166 - Gästblogg

Första dagen som ny opererad mötte vissa hinder. Tog mig en kvart att få med mig mackorna, ett glas och mjölkpaketet till tven. Men ack den som ger sig, katten blev även glad för den spillda mjölken.

Dagen har gått förvånads värt snabbt. Började med hemövningarna direkt efter frukost. Vicka på foten, spänna lårmuskeln, tåhävningar, raka benlyft osv. Funkade faktiskt bra. Efter det somnade jag och katten gott i soffan medans Top model 5 visades på tv.

Fick sällskap av en vän och vi åt lite lunch och snackade skit. Skönt med att prata med någon. Hon skrattade lite åt mig när jag tog mig framåt med kryckorna. Men det kan jag bjuda på.

Jag tycker knät känns rätt bra, bättre än vad jag trodde i allafall. Jag äter tabletter mot smärtan och jag kyler ner med is för att motarbeta svullnaden. Fick samtal från IFK-kliniken och de frågade om allt var bra med mig. Jag frågade tillbaka om jag fick ta bort bandaget, är ju nyfiken på hur det ser ut plus att det kliar – massor! Men jag får vänta tills i morgon, precis som jag förväntade mig. I morgon går bilen återigen till Göteborg, nu är det dags för återbesök. Det ska bli spännande!

Känns som jag har ätit, sovit, tittat på tv (fångarna på fortet har ju börjat igen, mitt favvoprogram sen jag var liten) och gjort övningarna idag. Jag är mest trött hela tiden, tror faktiskt jag ska gå och lägga mig redan nu. Då blir det onsdag fort och då väntar först återbesök, jag får ta med min fina hem, på kvällen är det familjemiddag och ett nytt avsnitt av fångarna på fortet. Vilken kalasdag.

/ Lisa Lannerås


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin