159 - Jag gjorde mål!?!?

För ca 77 minuter sen, eller för exakt 77 minuter sen öppnade jag ytterdörren hemma och vrålade framför min 8-åriga lillasyster. Hon såg ut som ett frågetecken och jag var extas. Jag sa: VET DU VAD SOM HAR HÄNT? IDAG HOPPADE JAG FRÅN MIN POSITION MED TÄCK OCH GJORDE MÅL. FATTAR DU ELLER?

Jag tror inte riktigt att hon fattade men jag fattade definitivt. Det kändes som vanligt.. precis som vanligt!! Jag var med på kontringar 3 mot 3 (ingen fick störa mig eftersom jag inte får gå in i närkamper). Jag får inte börja med sidledsförflyttningar som steg-i-sättning men ibland blev det så automatiskt. Jag landade på mitt opererade knä 2 ggr och det HÖLL! Jag fattar inte men ändå gör jag det.  6 månader och 17 dagar senare skjuter jag i krysset. Detta var osannolikt för mig för en vecka sedan. ALL REHAB, ALLT DEPP OCH ALLT SPRINGANDE.. det har gjort sig förtjänt. Jag vill bara säga till alla korsbandsskadade att det är helt sjukt den känslan jag kände idag. Jag visste att jag skulle njuta, men inte så här mycket. Kämpa som as nu allihopa, för när ni väl gör er första träning kommer ni förstå precis vad jag menar. Det är VI som är starka. Det är VI som förtjänar en medalj runt halsen.

Jag trodde att jag skulle börja gråta på träningen idag av lycka, men det gjorde jag inte. Jag var fullt fokuserad på det jag gjorde, precis som förr. Nu ska jag åka hem till Jimmi och hoppa på honom. För jag vill inte sitta still, jag vill fortsätta springa och skjuta i mål. Och nu kommer tårarna. I efterhand. Jag älskar mig själv.


Kommentarer
Postat av: Nene

Åh, så härligt!! :D

2010-08-11 @ 21:58:34
URL: http://iqbanan.blogg.se/
Postat av: Carro

Va kuuuuuuul! :)

Blir alldeles varm i kroppen när jag läser, känner igen känslan. Hur känns det efter du har tränat? Är du stel i knät efter du tränat handboll?



TJOHO!=))

2010-08-11 @ 22:47:14
URL: http://caroline-susanne.blogspot.com
Postat av: emelie

åhh jag vet precis hur du känner emma! det är helt jäkla fantastiskt! och visst är det underbart att känna att benen inte har glömt bort? att de hoppa och skuttar precis som om man aldrig hade lämnat planen!

2010-08-12 @ 10:05:56
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: amandasnygg

Hej, jag fölert tinkerbellas blogg, och såg en länk till din blogg, ja tryckte och ångrar mig verkligen inte! Jag tycker det är kul samtidigt ledsamt att läsa din blogg! jag tänker på mig själv om jag någon gång kommer bli skadad så ska ja nog följa din väg! att aldrig ge upp! Hoppas du fortsätter ett bra tag till med denna bloggen! Kram.

2010-08-12 @ 10:20:34
URL: http://amandaasnygg.blogg.se/
Postat av: emelie

sv: åhh ja jag vet! jag hatar när det är dags för spelövningar och jag får gå åt sidan!! vill bara vara meeed! :)

2010-08-12 @ 17:10:54
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: lina

åh va underbart :( själv får man nog börja springa imorgon.. haha :D

2010-08-12 @ 21:53:25
URL: http://linatornblom.blogg.se/
Postat av: Sara

Åhh, vad underbart för dig.... Får verkligen gratulera till dig & att du kommit så långt... Du med alla andra korsbandsskadade går igenom VÄLDIGT mycket innan man får känna den där glädjen & känslan igen..... Hoppas ALLT fortsätter åt rätt håll nu för dig =)



Många Kramar

från Mig

2010-08-13 @ 22:13:36
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/
Postat av: victoria

Guud vilket härligt inlägg! Fan vad starkt av dig, allt! Och sedan äntligen komma tillbaka på handbollsplanen nu när säsongen börjat! Känslan är underbar kan jag tro :D älska handboll!

2010-08-16 @ 16:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin