131 - Glöm inte rumpan!

Det börjar enda uppifrån rumpmuskeln, ner till baksida lår och fram till knäet. Alla dessa muskler måste vara tillräckligt starka för att man ska få spela sin sport igen. Det handlar inte bara om att stabilisera knäet utan det finns många andra muskler som är involverade. Jag har fått 3 st övningar av min sjukgymnast som koncentrerar sig på rumpan. Övningarna kan ses som mesiga men egentligen är det helt tvärtom.

Jag vill påminna er om att detta är övningar som jag har gjort ca 2-3 månader efter operationen. Innan kunde man göra lite tyngre och komplicerade övningar men jag tänkte att jag kunde tipsa lite ändå för er som nyss opererat er. Det finns säkert flera stycken olika övningar men detta är mina förslag och jag har förklarat så gott jag kan.











Kommentarer
Postat av: Louise

en liten fråga bara.. hur går det med armhävningsutmaningen? :)

2010-04-29 @ 08:33:16
Postat av: oerlandsson

du är go som hjälper alla. :) duktigt

2010-04-29 @ 15:34:36
URL: http://oliviasworld.blogg.se/
Postat av: Louise

NU ÄR JAG OCKSÅ OPERERAD!!

SÅ HJÄVLA HÄRLIGT =DD!

Håller på med mina övningar dagligen, gillar inte att sitta stilla i första taget =D... sätter på bra musik så är det bara till att köra. Förhoppningsvis så möts vi längre fram i tiden på planen! PUSS! =)<3

2010-04-30 @ 13:00:37
Postat av: Emma

*

*

*

Svar till Louise: efter magsjukan har jag inte kommit igång igen fast jag bara hade två veckor kvar på schemat :/, ska köra igång nu igen när försäsongen börjar :)

2010-04-30 @ 17:33:15
URL: http://eimj.blogg.se/vilja
Postat av: emelie

ja usch det känns jättekonstigt. vet inte hur jag ska tackla det riktigt. men det är väl lika bra att åka med på matchen och avdramatisera det... :/

2010-05-02 @ 15:20:41
URL: http://whirl.se/korsband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin