126 - Gästblogg


Sara Bergh om att inte vara det man identifierar sig med mest

Jag vet inte vart det plötsliga infallet kom ifrån, men idag, klockan 17.55, kände jag mig för första gången på riiiiiiiktigt länge som en handbollsspelare. Jag var på väg till bilen, gjorde inget särskilt. Bara var liksom. Jag fattar inte vart detta infall kom ifrån?! Men tryggt var det, jag kände igen mig själv, och ja, lycklig var jag. Och ja vet, jag har minst 5 månader kvar tills jag är på planen igen, men vet ni det ger jag blanka fan i! Haha! Jag är äntligen i vad jag kallar nedförsbacken.

Ta inte nu detta som att jag ropar hej innan det finns något att hälsa på, det kommer jag aldrig att göra igen. Jag vet exakt hur jag ska behandla mitt korsband när jag kommer tillbaka, som ett barn ungefär... Innan varje match ska båda knäna få pussar och massa kärlek, efter matchen ska jag pyssla om dem med kramar, när dem säger att dem är trötta ska de få vila och jag ska peppa dem att
vara så bra som de bara kan!

När mitt korsband gick av, försvann en bit av den jag är. Nu låter det som att hela min identitet satt i korsbandet, och det är heller inte sant. Däremot i samband som det gick av försvann min titel som "handbollsspelaren" sara bergh. Efter skadan om någon frågat mig vad jag gör på fritiden brukar jag säga att jag TRÄNAR handboll, för jag spelar faktiskt inte... Det har känts tomt och vilset, att inte vara det jag identifierar mig med mest.

Ibland undrar folk var jag får viljan ifrån, och jag inser mer och mer att i mitt fall handlar det kanske inte så mkt om vilja, utan snarare hitta tillbaka till den "handbollsspelaren" jag faktiskt är... Det hade vart så lätt att ge upp, men det hade också varit fel. Jag är som sagt inte färdig med att vara handbollspelare än... 


Kommentarer
Postat av: oerlandsson

lugnt bruden, :)

hur går det med de nu btw?

2010-04-23 @ 15:53:39
URL: http://oliviasworld.blogg.se/
Postat av: Caroline Hellström

Hej Emma! Hur går det med knät? Kramar Caroline

2010-04-23 @ 21:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin