125 - Min svullnad är som ett projekt

Egentligen så behöver jag inte skriva något för bilderna talar för sig själva. Men som sagt, mina ben är pinnsmala och som ni ser på den nedersta bilden är det svullet. Det är mest svullet kring sidorna och jag är riktigt glad för att svullnaden har släppt mera ovanför knäet. Förrut var det som en stor köttklump som hängde där, hehe. Min uppgift denna veckan är att vänja leden vid hårdare träning. Man kan säga att min svullnad är som ett litet projekt. För två veckor sen testade jag att gå med kryckor och köra jättelite övningar med få repetioner. Därefter har vi ökat på och denna veckan ligger kryckan i garderoben och repetionerna har ökat. Jag ser framemot kvällens rehabträning för benen kommer att skaka av trötthet.

I förrgår provjobbade jag på mitt blivande sommarjobb på Kvarnbackens rehabcentrum och det gick galant. Och vet ni vad som händer idag? JAG SKA PÅ HELKROPPSMASSAGE med Jimmi. Fast min hamstring får vila från det men mina knutar i ryggen ska inte få vara i fred längre!


Kommentarer
Postat av: emelie

man tappar minst sagt sina muskler fort! det är helt galet! men skönt att svullnaden börjar ge med sig för dig iaf. jag tycker inte alls det ser så farligt ut på bilden. kämpa på nu tjejen! nu vänder det för dig! :)

2010-04-22 @ 15:42:26
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Louise

Gud vad fint det har blivit Emma! :) Är allt bra med dig? Det var ett tag sedan vi pratade men jag har inte haft tid att skriva. Om 4 dagar så är jag också opererad, den 26 april. Jag längtar tills efter operationen för att jag vill också vara över på andra sidan. Jag vet inte om jag är förbered innför operationen. Jag har inte känt efter riktigt men jag tror jag är det. Nu är jag så hjävla nervöss men när jag sitter i bilen på våg till sjukhuset så tror jag att jag kommer vara hur lugn som helst. Jag hoppas det i alla fall. För att jag har en förmåga att koppla bort all oro inför något som jag egentligen om ivågar och bara gör det. var du inte hjävligt nervöss innan dom körde in dig på operationsalen? Och märkte du att dom sövde dig?



Hihi, om du svarar på dig blogg så blir det nog enklast för mig att se om du har svarat på detta. Som sakt, min blogg är ju typ nerlagd så därför skulle detta vara bäst.



Du får ha det så bra bästa Emma! (L)

2010-04-22 @ 15:54:28
Postat av: oerlandsson

tkr synd om dig.. Du är grym, kämpa påååå..

2010-04-22 @ 18:58:51
URL: http://oliviasworld.blogg.se/
Postat av: A L V A

Klickade mig in på din blogg alldeles nyss och läste din text i profilen!

Stakare måste vara väldigt jobbigt för dig, en sådan skada som du råkade utför hände min kompis också tyvärr.:[

2010-04-22 @ 19:38:33
URL: http://alvanj.webblogg.se/
Postat av: I s a b e l l a

Nice knä på dig då ;)

2010-04-22 @ 20:46:21
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Svar till Louise

*

*

*

Tack gumman! Ja, visst är det bra... men det går ganska sakta framåt fast jag hoppas att de ger med sig i framtiden på handbollsplanen.



Jag var inte så nervös när de rullade in min operationssalen. Det kändes mer som en lättnad. Det var ganska creepy att bli nedsövd. Jag kommer ihåg att de tog en mask för min näsa och mun och nästa gång jag tittade låg jag i ett helt annat rum, haha. Äcklig känsla.



LYCKA TILL NU <3

2010-04-23 @ 15:14:31
URL: http://eimj.blogg.se/vilja
Postat av: E L I N

Aaa :)

Aj det där ser inte så skönt ut :O

2010-04-23 @ 15:28:51
URL: http://alltidjah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin