61 - Hemma igen

På sjukhuset. Jag började med att anmäla mig och receptionisten sa åt mig att jag skulle gå en trappa upp där det stod operationsavdelning. Jag plingade på dörren och jag kände mer och mer hur min puls började stiga. Första gången nervositeten började spöka! Jag möttes upp av en sköterska som visade in mig till ett rum där jag fick byta om. Ångrar starkt att jag inte tog med kameran för då hade ni fått se dagens outfit för första gången i bloggen, haha. Vita knästrumpor, en vit skjorta, en grå överrock och en underbar blå plastmössa för håret. Jag fick sitta i över 45 minuter och vänta och jag underhöll mig med kärringtidningen Allers. Efter en knackning steg min läkare Klas Hellgren in och berättade lite kortfattat hur operation skulle gå till m.m. En sjuksköterska mötte sedan upp mig som visade mig till ett rum där det skulle förbereda mig inför operation. Jag fick svälja 3 st tabletter (smärtstillande), ta blodtryck och sen skulle nålen in på översidan av handen som skulle ge mig dropp. Sköterskorna var underbara och de bäddade in mig i 37 gradiga varma filtar och peppade mig rejält.

Jag åkte in till operationssalen på bår och där skulle jag få mer smärtstillande och tillslut sövas. När jag fick en stor dos smärtstillande kände jag hur hela kroppen slappnade av och det var faktiskt riktigt skönt. Det kändes som att man skulle somna och jag blev inte alls yr i huvudet som de varnade för. Sköterskan satte sedan igång sövningen och jag somnade inte på direkten. Hon sa till mig att det skulle ta en mask för min näsa och mun och efter det kommer jag inte ihåg någonting.

Efter ca en timme senare vaknade jag upp av ett ryck. Jag var i helt annat rum och solen sken in genom fönstret. 3 sköterskor kom direkt fram och frågade hur det var med mig och det första jag sa: Ge mig smärtstillande!! Jag hade faktikst inte så ont men jag kunde bara tänka mig hur ont det skulle göra när den första bedövningen skulle släppa. De sa att operation blev mycket lyckad och jag skulle få ligga kvar någon timme och få lite mat. Jag kände ingen smärta alls utan det drog lite i baksida lår där det har tagit en sena till det nya korsbandet. Ett problem var bara att jag frös otroligt mycket och jag skakade tänder. Då åkte en massa täcken och kuddar fram och jag blev inslagen som en julklapp.

När jag väl skulle gå på toaletten fick jag gå med en gå-stol och jag tror aldrig att jag känt mig snyggare, haha. Jag ringde sedan Jimmi och sa att jag mådde bra och inom en stund skulle pappa komma för att hämta mig. Väl i bilen kände jag mig lite smått illamående men det var aldrig så att jag ville spy. Precis just nu mår jag skitbra och jag är glatt överasskad för jag trodde att det skulle göra mycket ondare. Vi får väl se när bedövningen börja släppa. Jag bjuder på en riktigt sexig bild nedanför och nu ska jag kolla på handboll, Kroatien vs. Island på Tv4 Sport!



Kommentarer
Postat av: Louise

Åååå, det verkar har gått jätte bra för dig. Fattar inte hur du kan vara nervös första gången när du kommer in på sjukhuset. Tror jag ska dö av nervositet nu. Allt verkar ju ha gått bra för dig och det känns mycket bättre för mig att höra det. Bra för dig också så klart ;). Hade du inte alls ont? Du verkar inte ha det :). Gud vad mycket tabletter du tog, haha, men det hjälper säkert. Kom och tänka på det att jag är nog mest nervös för nersövningen för att jag tycker det verkar läskigt att bara somna, och hur det kommer kännas efteråt? det är nog olika från person till person men du verkar ju inte alls ha ont :S. Efter att du ha tagit av bindan och sånt. Så skulle jag uppskatta om man kunde få se hur det såg ut på knät. Är jätte nyfiken :$. Glad för dig skull i alla fall att det gick super <3.

2010-01-25 @ 19:28:39
URL: http://lohii.blogg.se/
Postat av: Louise =)

Hihi, glömde att svara på det här på Åhus och ja, jag kommer vara där :).

2010-01-26 @ 07:06:35
URL: http://lohii.blogg.se/
Postat av: Åsa

Skönt att vara opererad, jag minns själv hur sjukt nervös jag var innan. Nu är det bara vägen tillbaka kvar. Lycka till!

2010-01-26 @ 22:31:23
URL: http://asalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin