51 - Skadetillfället

Det var nämligen så att innan jag fick min korsbandskada trodde läkarna att det var mina ledband som spökade, så jag körde 6 veckor rehab. Efter 6 veckor skulle jag spela match och det var då det ofattbara hände, mitt korsband gick av. Efter att ha rotat igenom lite word-dokumet hittade jag en text som jag skrev dagen efter skadetillfället:


Idag var jag tillbaka. Tillbaka på det stället jag älskar mest. Gnisslande skor, svettiga tröjor och en massa härliga skrik. Jag var tillbaka på handbollsplanen igen och några applåder fick jag allt när jag entrade planen i min första match på säsongen. Knäet svek mig inte någongång, varken i steget, skottet eller i försvaret. Det var längesen jag var så glad och lycklig. En sport tänker ni? Kan det betyda så mycket? För mig betyder det allt och jag älskar handboll. Jag har inte hårdast skott eller är snabbast på planen, men jag gör det bästa jag kan och jag vet att min vilja aldrig sviker mig.

Första halvlek gick bra men in på andra halvleken hände det, knäet vek sig och jag föll ihop. Känslan var obeskrivlig, på ett avskyvärt sätt. Jag slog händerna i golvet och tårarna tog aldrig slut, det fanns inget stopp. Ledarna samlades runt mig och jag tänkte att jag skulle göra vad som helst för att få resa mig upp och säga att det var ett skämt. Men när jag förstod att jag inte kunde resa mig upp skrek jag ut min ilska i hela hallen. Jag låg på stället jag älskar mest och jag kunde inte göra någonting. Inte ett jävla skit. 

Jimmi och hans mamma Monica har tagit hand om mig hela dagen idag. Jag har precis kommit hem från akuten där vi tillbringade 6 timmar i väntrummet. Ni är mina alldeles egna superhjältar och jag älskar er.


Kommentarer
Postat av: E M M A

Svar: tack så jättemycket för tipsen! :D det uppskattar jag verkligen.

Det låter himla roligt med din klass, speciellt med att starta eget företag. :))

Jag har funderat ganska mycket på samhäll/ekonomi. Precis som du säger så är det ju smart med en bred linje, och jag är ganska intresserad utav SO och sånt. ^^ men det är ju kanske inte vad jag verkligen brinner för, eller så.

Men som sagt så vore det nog smart att försöka blanda in sitt intresse på något vis... frågan är bara hur! :) då skulle det nog bli desto roligare.

Vi får väl se. :))



Kraaam! :D

2010-01-16 @ 11:39:18
URL: http://eexx.blogg.se/
Postat av: jp

att få stöd av några man älskar är något av de viktigaste och bästa som finns ju. är glad för din skull, att du har så fint stöd och blir varm i hjärtat när jag läser. dagens ros till dem =)

2010-01-16 @ 17:52:41
URL: http://jagvagrarljuga.blogg.se/
Postat av: antonia

jag blir så grymt nedstämd när jag läser din "dagen-efter-text". det är så jävla hemskt och brutalt så det finns inte! ingen förtjänar det här ödet som har drabbat dig emma! skönt att du har en så bra pojkvän och svärmor som stöttade dig så underbart! det betyder mer än man tror. det är de personerna som får en att upptäcka skratten och gljädjen igen i de stunderna man tror att lycka inte existerar längre. så håll hårt om dem! <3

2010-01-17 @ 13:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin